Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Översyn av kategorier och avdelningar


Cecilia

Rekommendera Poster

Hej!

 

Känns som det är dags för en översyn av de kategorier och avdelningar som finns i Eforum, liksom av de beskrivningar som syns när man är inne på en kategori.

 

Sedan sist har det hänt mycket när det gäller utrustningar som kopplas till teven, liksom andra nätverksprylar t ex NAS.

 

Avdelningen Mediaspelare – Media Player m fl har idag beskrivningen Visning av film och video i datorn, codecs mm. Ska vi utvidga den avdelningen för att även täcka in sådana mediespelare som är en utrustning som används för att se film på teven?

Eller ska vi i stället inbegripa sådana i någon befintlig eller ny avdelning i kategorin Hemelektronik?

 

Var ska frågor angående NAS tas upp? Oftast gäller det hur man ska få den att fungera över ett nätverk.

 

Synpunkter på detta och allt annat när det gäller Eforums kategorier och avdelningar önskas :thumbsup:

 

/Cecilia

Huvudmoderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...] liksom av de beskrivningar som syns när man är inne på en kategori.
Jag måste erkänna att jag inte kan se dessa. Var står det?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kategori är sådant som Datorhårdvara, Webbutveckling & -design mm. När man står i en kategori så listas dess avdelningar ihop med en kort beskrivning. Kolla t ex sidorna:

//eforum.idg.se/forum/8-datorhardvara/

//eforum.idg.se/forum/5-webbutveckling-design/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, tror aldrig jag tittat på den vyn, går nog direkt till forumet ifråga.

Borde inte denna beskrivning stå även i resp. forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte denna beskrivning stå även i resp. forum?
Det kan man tycka men tydligen tycker inte IP Board det. :(
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

tycker att den nya TV generationen som kan kopplas upp mot datorer som en "Mediaplayer" skall fasas in här.

NAS bör vara nog vara i Nätverk men kanske de skall tillfogas en kategori som heter NAS där?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man tycka men tydligen tycker inte IP Board det. :(

 

På MinHembio har de fixat det, på sätt och vis

post-8996-0-57766600-1294734391_thumb.png

 

I övrigt, jag får fundera... men spontant vore det inte fel att dela på mjukvara och hårdvara men de tenderar samtidigt att överlappa.

 

När man inte lyckas få TVn ta emot bilder som datorn skickar ut kan det vara fel på nätverket, på TVn eller i datorn exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...