Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dator till tv via tv-kort med antenn eller rca


mulleina

Rekommendera Poster

Jag har en hp d4180.se och undrar om man t.ex hyr film via nätet i såfall kan skicka den via antenn med hyfsad kvalite? och oavsett kvalite hur gör man? Är helt ny på tv-kort.

 

Och kan man ta en 15m kompositkabel 3*rca och köra imellan, hur blir kvaliten? är det isf bara och plugga in? Jag tycker det borde gå då där är en gul hona på datorn. Typ denna kabel http://www.dustinhome.se/pd_5010117429.aspx

 

På enhetshanteraren står det att tv-kortet heter "asus tv7134 wdm"

 

 

Kolla runder lite och såg cdon en liten hjälp om det. De hade inte med rca men de skrev "Ofta är det så enkelt som att gå till skrivbordet, högerklicka och välja egenskaper. Där klickar du på fliken Inställningar under vilken du ställer om din TV till primär bildskärm." Nu till frågan är det så enkelt också med rca?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV-kortet i en dator är tillför att ta emot TV i datorn, inte sända TV till en TV.

 

Sända ut grafik, det gör grafikkortet. Via s-video, vga, hdmi, dvi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Vi har nvida geforce 7800 gtx och jag har inte sett någon s-video utgång på den. fast när jag läser på http://www.nvidia.co...ge/support.html,så påstår dem att den "Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i resolution"

 

Grafikkortet sitt väl bak där har jag ju åtminstone kopplat inte skärmen och där är inget sådantt påhitt. På framsidan finns s-video och rca m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för TV? En gammal med bara SCART in eller en ny platt TV med DVI/HDMI eller VGA in?

 

Finns det inte en rund kontakt på grafikkortet? Ofta liknar de s-video kontakter men har lite fler pinnar på sig.

 

Kontakterna på framsidan är säkerligen för ditt TV-kort, dvs ingångar för video och inte ut.

 

Flyttar tråden till Grafikort-forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gammal tv. Jo där var en kontakt som såg ut som en s-video fest med fler honor/hål. Ska man sätta s-video kabel i den eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, du kan testa med en s-videokabel där. Ibland kan det fungera, ibland krävs det en adapter.

 

Se bara till att datorn är avstängd när du ansluter den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska bara plåga dig med två frågor till.

 

1. Om man har telia digital-tv, kan man då köra dator till tv via gateway?

 

2.Om man har hdmi på boxen kan man då köra hdmi från dator till ingången till boxen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Nej. Digitalboxen som tar emot Telias signal tar bara emot Telias signal. Du får använda en videokabel.

 

2: Nej. Digitalboxen HDMI är garanterat en utgång för bild enbart.

 

Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...