Just nu i M3-nätverket
Jump to content

3d på vanlig lcd-tv

Krewlir

Recommended Posts

Jag har en fråga angående 3d-tv.

Kan jag inte köpa en 3d-blue ray-spelare, koppla den till min samsung lcd-tv och köpa 3d glasögon till en samsung-tv? Om det inte fungerar, vad är det i tv:n som gör att man behöver en ny tv? :rolleyes:

Jag har en fråga angående 3d-tv.

Kan jag inte köpa en 3d-blue ray-spelare, koppla den till min samsung lcd-tv och köpa 3d glasögon till en samsung-tv? Om det inte fungerar, vad är det i tv:n som gör att man behöver en ny tv? :rolleyes:

Tv:n ska vara 3D ready (Engine) så köp en sådan om du vill uppleva 3D, men lite dyra nu...

Ok, funderade bara på vad det var som gjorde att man inte kunde göra det på en vanlig tv.

Hur ser det ut på en vanlig tv om man köper det jag nämnde?

jag har hört att man måste ha en 3d ready tv med , annars blir bilden allmänt suddig och du får ingen 3d upplevelse . bara vad jag har hört dock.

Ok, funderade bara på vad det var som gjorde att man inte kunde göra det på en vanlig tv.

Hur ser det ut på en vanlig tv om man köper det jag nämnde?

TV'n sänder även ut en IR-signal som berättar för glasögonen vilket "öga" som ska släppa genom bilden som visas, och beroende på vilket öga som tittar, visa TV'n olika bilder, som vi upplever som 3D.

Jag blev full av entusiasm efter sett Avatar på bio. Men biotekniken är att man skickar ut 2 bilder, den ena med höger (cirkulärt) polariserad ljus och den andra med vänsterpolariserat ljus och så har man cirkulärpolariserade glasögon. Häftigt!

sEN SÅG JAG 3d tv på NetOnNet.

Helt annan upplevelse. Mådde illa efter bara några sekunder. Och det märkliga är att en kollega som också sett 3d-tv i en affär , han regerade på samma sätt, illamående direkt.

Så uppenbart är att alla pallar inte 3D-TV, i varje fall inte de här 2 varianterna?

Eller var det samma?

Jag har också sett 3D-dataspel på Inet, inget obehag, men som jag tyckte obetydlig 3D-effekt, försumbar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...