Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WMP 11 till TV funkar ej


laq

Rekommendera Poster

Har en Philips TV som har nätverkskoppling, för info så funkar NEtTV hel ok (man kan surfa) . Nu vill jag koppla ihop TV med min dator så jag kan se bilder som ligger på datorn. Har installerat WMP11 på min XP-dator och delat ut mappar mm enl alla konstens regler men får ej kontakt med TV (jo EN gång fick jag upp mina bilder på TV-n men då blev det stopp efter ett tag å sen har det inte gått att se några bilder).

PÅ TV-n står det 'kontrollerar om det körs något medieserverprogram'

Har ominstallerat WMP11 men utan resultat.

Har Windows brandvägg installerad och Avast antiviruspgm.

När man pingar TV-porten får man svar ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Philips TV som har nätverkskoppling, för info så funkar NEtTV hel ok (man kan surfa) . Nu vill jag koppla ihop TV med min dator så jag kan se bilder som ligger på datorn. Har installerat WMP11 på min XP-dator och delat ut mappar mm enl alla konstens regler men får ej kontakt med TV (jo EN gång fick jag upp mina bilder på TV-n men då blev det stopp efter ett tag å sen har det inte gått att se några bilder).

PÅ TV-n står det 'kontrollerar om det körs något medieserverprogram'

Har ominstallerat WMP11 men utan resultat.

Har Windows brandvägg installerad och Avast antiviruspgm.

När man pingar TV-porten får man svar ok.

 

Med (engelsk) Windows XP gör du följande:

Se till att "Windows Media Player Network Sharing service" är aktiv. Lättast kommer du hit genom windows-knappen + R, Se efter i listan att denna service går och att den står på "Startup type" "Automatic".

 

Se till att du har aktiverat ditt mediabibliotek i WMP11. Starta WMP11, högerklicka på "Library". välj "Media Sharing" och markera rutan "Share my Media".

 

Se till att du har media i ditt mediabibliotek. Följ anvisningarna i WMP11.

 

Om din TV är DLNA kompatiblel så dyker dina media upp när du väljer "Media Player" eller motsvarande på TV:ns fjärrkontroll.

 

Har Windows 7 och en Samsung DLNA-klar TV och där fungerar detta utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat enl dina anvisningar (se bif skärmdumpar)

 

Har en fråga gällande mediedelning-rutan, skall inte där synas några enheter (ikoner)?

 

PÅ TV-n står det 'kontrollerar om det körs något medieserverprogram' fortfarande

när jag väljer tjänsten att 'bläddra i dator' som tjänsten kallas på TV-n.

 

Som jag skrev tidigare så har jag fått upp bilderna en gång på TVn men efter ett tag blev det 'tvärnit' ...

Har Philips LED-TV 46PFL7605H som skall vara DLNA-klar.

post-58894-0-58712700-1294682181_thumb.png

post-58894-0-77976900-1294682212_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har precis samma problem... skillnaden är att min Philips TV dyker upp i Mediaplayern.

Har också XP men Telias Säker surf som brandvägg.

 

Någon som kan hjälpa till? Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...