Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flatt skärm?


Ade

Rekommendera Poster

Hej!

Vet ni vad det är för + och - med en flattskärm. (flatron)Är de bra för spel och vido film?

I detta fall en 19" Lg flatron 915e.

Obs!. Jag mennar inte platt skärm (tco).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, en "flattskärm" :-)

Finns väl inget negativt med en flat skärm. Allt som visas på skärmen är ju från början avsett att framställas på en flat yta, inte som i en fiskskål. Har själv en Sony som är flat, upplevde den en aning inåt-buktande den första veckan men nu kan jag inte vara utan den.

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Och tack för ditt svar. Jag undra bara några saker. Är den bra att spela spel på?. Kan man ha hög upplösning på den?.

Är den bättre en en buktad skärm?

Skulle bli väldigt glad om du hjälper mig!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har flat skärm

 

skillnaden är inte enorm, men den lilla skillnaden som finns är till det positiva.

 

Skärmens yta mot dig är större vilket ger ett intryck om att skärmen är större (kanske minimal, men ...)

 

Man kan ha hög upplösning på den, beroende på vad det är för skärm. Men det är ju detsamma med en vanlig. Kan tänka mig att en flat skärm är lite dyrare men det är värt det om det inte är mycket.

 

Kolla på skrärmens specifikationer.

Och se vad den klarar för upplösningar, det är inte särskilt många som kör i höga upplösningar. Jag tycker att det är bättre ju mer det är. 1280*1024 bör den klara av, 1600*1200 är inget minus direkt och om jag vore du så skulle jag köra 1600*1200 på den.

 

Kolla också uppdateringsfrekvensen.

Om den är lägre än 80 hz (eller 85 - tror dock inte att man störs av 80) så kan man få huvudvärk.

 

Kolla också vad den har för uppdateringsfrekvens i de olika upplösningarna. En skärm som klarar av 100 hz i 640*480 kanske bara har 50 hz i 1600*1200 - lite extrema siffror men bara som ett ex.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...