Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Iphone 3 eller 4


fredrik013

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har funderingar på att köpa en Iphone. Nu är bara frågan om jag ska välja 3 eller 4. Många kommer säkert att säga 4 eftersom det är den senaste. Men frågan är om skillnaden mellan telefonerna är så pass stor att det är värt den extra prislappen. Jag kommer inte vad jag vet nu att hålla på med en massa applikationer på en gång i den. Det jag kommer att använda som jag vet om nu är telefonprogrammet naturligtvis, kalendern och Voice over eftersom jag är synskadad. Tecknar jag abonnemang skiljer det 100 kr i månaden mellan telefonerna.

 

Tacksam för råd.

 

Hälsningar Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga direkt att 3an inte har någon voice control. Det har 4an. Men annars så är 4an lite snabbare och bättre skärm på. Min syster har en 3a och jag och hon gjorde lite egna tester och insåg att 3an är minst lika bra som 4an. Bara som sagt att 4an är lite snabbare och har voice control!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2011-01-08 på 14:26, skrev Felixx:

Jag kan säga direkt att 3an inte har någon voice control. Det har 4an. Men annars så är 4an lite snabbare och bättre skärm på. Min syster har en 3a och jag och hon gjorde lite egna tester och insåg att 3an är minst lika bra som 4an. Bara som sagt att 4an är lite snabbare och har voice control!

 

Hej! Tidigare versioner av 3an har som du skriver inte voice over. Den senare som heter "3gs" har det.

 

Hälsningar Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Det visste jag faktiskt inte! Men då vill du ju ha en 3gs kan jag tänka mig? Jag kan direkt säga att om du har problem med ögonen så kan ju 4an vara ett tips eftersom den har bättre bildskärm vilket gör det lättare att läsa. Men nu vet ju inte jag hur illa du ser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2011-01-09 på 15:34, skrev Felixx:

Ok! Det visste jag faktiskt inte! Men då vill du ju ha en 3gs kan jag tänka mig? Jag kan direkt säga att om du har problem med ögonen så kan ju 4an vara ett tips eftersom den har bättre bildskärm vilket gör det lättare att läsa. Men nu vet ju inte jag hur illa du ser.

 

Jo precis och det finns ingen annan 3a på marknaden som säljs nytt. Det var därför jag bara skrev 3. I mitt fall spelar inte skärmen någon roll, jag ser inget alls så jag kommer bara att använda talet, som för övrigt fungerar väldigt bra enligt folk jag har pratat med.

 

Hälsningar Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så stor skillnad i pris mellan 3an och 4an. Jag köpte själv en 3GS strax efter sommaren förra året och det enda som skiljde i pris då var att de reade ut 3an med 150 kr i månaden till årsskiftet. Så jag sparade typ 900 kr tror jag. Men i dagsläget skiljer det väl inte så mycket i pris? Men du kanske vill ha en specifik operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

249 kr i månaden tar Telenor för 3an och 349 i månaden för 4an. Det inkluderar abonnemang på 99 kr i månaden.

 

Hälsningar Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...