Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filöverföring till ny dator


Klotjohan

Rekommendera Poster

Hej

 

Har just köpt en stationär HP-dator med 4GB/750GB inkl Windows. Min gamla är betydligt mindre och innehåller Windows XP och ett stort antal bilder och dokument.

Gjorde en backup på den gamla och förde över dokument/bilder till den nya. Allt fördes mycket riktigt över men problemet är att benämningarna är inte identiska med de förra dokumenten och bilderna. å ä ö har ersatts av _ resp ae eller oe och dessutom är allt med stora bokstäver med _ emellan. Stora praktiska problem. Har t ex en hemsida vars referenser nu är knasiga.

Kan det lösas om jag försöker att använda ett USB-minne. Vill ha identiska benämningar på allt. Det rör sig om drygt 2 GB.

 

Tacksam för tips

 

SORRY - missade att nämna att den nya datorn har Windows 7

 

Klotis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det lösas om jag försöker att använda ett USB-minne. Vill ha identiska benämningar på allt. Det rör sig om drygt 2 GB.

Ja, det är ju en lösning.

Annars är ju Massomdöpningsverktyget i TotalCommander ett utmärkt hjälpmedel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat riktigt bra och kraftfullt verktyg, som dessutom är gratis, för att byta namn på många filer är Bulk Rename Utility

Massor med olika sätt att ändra namn (regexp, replace, trim etc.) samtidigt som man direkt får en förhandsgranskning av resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...