Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen ändrar sig i ljusintensiteten.


perin

Rekommendera Poster

Varför ändrar sig ljusintensiteten på bildskärmen hela tiden. Den blir ljusare ena stunden för att i nästa stund bli mörkare. Hopplöst irriterande. Har kollat att jag har de senaste drivrutinerna för grafiken.

 

 

//Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Är det en plattskärm? Då håller bakgrundsbelysningen på att ge upp hoppet om livet. De har en begränsad livslängd, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Kanske inte :) Har du garanti kvar? Utnyttja den. Har tillverkaren garanti på hur många "lystimmar" din skärm har? Utnyttja den. På det flesta skärmar kan man se antal lystimmar via menyn.

 

Jag har själv lyckats få en ny (läs, annan) skärm pga lystiden gått ut efter garantitiden. Prova, det kostar inget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Jag verkar ha ett likartat fel på min skärm , det är en HP f2105 (platt 21tum) som är ca 5-6 år gammal.

 

Hur länge kan man räkna med att en skärm håller?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia

Tack för snabbt svar (som vanligt :thumbsup: )

Då r det väl bara att kolla igenom alla kontakter o dyl. o hoppas på det hela löser sig, annars får man väl glädja sig åt att priserna har sjunkit rejält en 24 tummare för 1500 o en 27 tummare för 2000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl börja med att testa skärmen på en annan dator för att verkligen konstatera om det är denna. Du kanske känner någon som du kan ta med skärmen till?

 

Testa även med en annan kabel och kontrollera som sagt anslutningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...