Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GV-R585OC-1GD med Hynix minnen, Finns det upplåst fungerande Bios?


Sabelström

Rekommendera Poster

Någon som vet om man kan använda MSI eller ASUS uplåsta bios till 5850 med hynix minnen?

 

Mitt kort är ett GV-R585OC-1GD men är inte den modellen med samsung minnen. Funkar det ändå? Det är ju två olika bios att ladda ner på gigabytes hemsida beroende på vilket minne man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan använda MSI eller ASUS uplåsta bios till 5850 med hynix minnen?

Nej men däremot så vet jag att det är en mycket dålig idé att använda bios från annan tillverkare.

 

Blir nyfiken på varför du undrar, för ditt kort är väl t ex redan överklockat..? Om något verkar knas med kortet och som du tror beror på bios:en så finns det i alla fall sådana också här:

http://www.techpowerup.com/vgabios/index.php?page=1&architecture=ATI&manufacturer=Gigabyte&model=HD+5850&interface=PCI-E&memSize=1024

 

Har du bekymmer med kortet? För kanske ger den här tråden då några uppslag:

//eforum.idg.se/topic/323897-har-ni-ocksa-problem-med-aldre-moderkort-och-radeon-5000-serien/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nej har inga problem med kortet bara det att mitt förra som inte var fabriksöverklockat kunde jag ändra bios på o sen volten.

 

Så det kortet kunde jag klocka mycket högre än det jag har nu för nu begränsas jag av att inte kunna ändra volten.

 

Skaffade OC kort för det var bättre kylning o skulle då gå att överklocka mer än mitt gamla.

 

Men så var inte fallet när jag fick kort ed hynix minne, hade ju hoppats på att de fortfarande bara körde samsung minnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...