Just nu i M3-nätverket
Jump to content

sony x-8 xperia

HUP151

Recommended Posts

har förlängt mitt abonnemang hos Telenor och begåvats med rubr telefon som är helt olika mot den tidigare uråldriga samsungen. jag är tekniskt helt obelastad. har ett par frågor och hoppas kunna få komma med fler om så behövs. hur vet jag om jag har android 1.6 eller 2.1 (fick apparaten strax före jul)? när jag tagit en bild hamnar den tydligen i "album". ska jag inte kunna skicka den via bluetooth till min stationära dator? alternativet bluetooth dyker inte upp i listan bland alternativen meddelanden, epost etc. bluetoth-ikonen syns högst upp till vänster om ikonen för "3g". med gamla samsungen kunde jag skicka foton (som jag själv tagit) till datorn men inte foton jag fått från en annan telefon via mms. foton som jag själv tagit till "album" och vill ha som bakgrundsbild i tfn hamnar snett så t ex enbart halva ansiktet blir synligt.

tackar - har laddat ner PC Comp 2.0 och installerat och följt anvisningarna och lyckats ta hem ny mjukvara. började titta på bluetooth-inställningar men ingen kommunikation med datorn i vilken jag ska reinstallera bluetoothen. jag ställde alarmet på tfn men blev ej väckt enligt inställd tid. kommer nu inte åt att öppna - när tfn startat visas tid mitt i, nertill vänster finns lås- och till höger högtalarikon, inget händer när jag trycker på nåndera av dem mer än att skärmen slocknar efter nåra sekunder men lyser upp igen efter tryck på mittknappen nertill. ser också nu texten "sim-kortet är låst". ringer jag till tfn svarar röstbrevlåda. hur kan jag öppna simkortet?? och varför har det låsts? är inte säker på huruvida texten om simkortet syntes på en gång utan kan ju kommit efter alla försök jag gjorde med med klickningarna på "låset" utan att lyckas få fram för att kunna skriva koden. men hur gör jag nu??

kommer nu inte åt att öppna - när tfn startat visas tid mitt i, nertill vänster finns lås- och till höger högtalarikon,

ser också nu texten "sim-kortet är låst".

hur kan jag öppna simkortet?? och varför har det låsts?

Alltid så efter start av telefonen, då du måste ange PIN för att öppna den. Dra hänglåset till höger, så kan du gå vidare.

Hej,

lite osäker på vad du är ute efter, men om du drar hänglåset till höger mot högtalaren så kommer du in i telefonen?

Om Simkortet är inaktiverat kommer du till inmatning av Pin kod, bara att fylla i och trycka OK.

Se även denna länk, kanske kan vara till hjälp.

http://www.sonyerics...ax8?cc=se&lc=sv

Mvh

Mats H

kan inte begripa men nu funkar det när jag drar låset till högtalaren - höll på att dra en hel dag innan - känns lite dumt men jag har väl fått in rätta "fingerspitzengefuehlen" nu. har tydligen lyckats med alla nerladdningarna för nu står det att jag har android 2.1. nu gäller det att få ordning på bluetoothen. tackar er för intresset!

ska jag inte kunna skicka den via bluetooth till min stationära dator? alternativet bluetooth dyker inte upp i listan bland alternativen meddelanden, epost etc. bluetoth-ikonen syns högst upp till vänster om ikonen för "3g".

Öppna bilden i Mediascape, tryck på "kuvertet" så får du alla alternativ för att skicka bilden.

post-9397-0-89830100-1294566296_thumb.png

tack - vi verkar inte ha lika utgåvor av telefonen - har ingen ikon Mediascape. däremot kan jag gå in i "Album" och få fram snarlika "rullgardin" med bl a bluetooth. telefonen känner av datorn och frågar om parkoppling som jag okayar och förbereder sändning - datorn markerar att en enhet söker kontakt, jag klickar på datorns bluetooth-ikon och markerar ta emot fil men sen säger datorn bara att "windows väntar på att ta emot filoch väntar på anslutning". det finns i datorn en ruta "välj en trådlös enhet att koppla ihop med den här datorn" men där händer inget - det går inte att skriva nåt i den.men var hittar jag vad telefonens bluetooth heter för jag antar att det ska skrivas in i den rutan - om det hade gått att göra så. krångligt - och jag krånglig.

Har du sökt från datorns bluetooth så att telefonen hittas och lagt till den?

tror jag skrev att jag öppnat datorns bluetooth-ikon - valt "Lägg till en BT-enhet" - fick sen upp "Välj en enhet att koppla ihop med den här datorn" men datorn känner inte av tfn alls och det går inte att skriva i den senare rutan. telefonen däremot känner av datorn och anger "parkopplad men ej ansluten". har försökt skicka foto 4 ggr till datorn som då känner av att en enhet vill ha kontakt men tar inte emot (har markerat ta emot en fil i datorn). nu ligger det 4 filer kvar som "ej sända" i tfn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...