Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dela musik från PC till PS3 mellan flera routrar


Cok

Rekommendera Poster

Ligger bakom ett "arbetsnätverk" med fyra öppna portar för internet trafik för fritidsbruk. Två av portarna är kopplade till datorer för allmänt bruk och de två andra har varsin wlan router kopplad så det finns två trådlösa nät att koppla upp sig till internet med.

 

De två allmänna datorerna har delade musik och film kataloger som alla på de trådlösa nätverken kommer åt genom att gå in på deras ip adresser.

 

Så långt fungerar allting utmärkt, men nyligen köptes en ps3 till som ansluter trådlöst till internet via ena trådlösa nätet, internetuppkopplingen fungerar bra.

 

Nu vill jag ju komma åt filmerna och musiken på de två allmänna datorerna från ps3:n, har provat med windows media player, ps3 media server och tversity men lyckas inte hitta media servern i nätet. Med en annan dator i trådlösa nätet hittar jag den utan problem.

 

Finns det nåt sätt att manuellt sätta in ip adressen till den delade media servern i ps3:n? Eller finns det möjligen nån annan väg att gå?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste, ifall det är XP ha ett program som delar median så att PS3 kan hitta median. Om det är vista/7 så måste du aktivera delning av media. Du kommer åt de i Nätverks - och delningscentret. Där så väljer du delningsinställningar och sen letar du upp Mediedirektuppspelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste, ifall det är XP ha ett program som delar median så att PS3 kan hitta median. Om det är vista/7 så måste du aktivera delning av media. Du kommer åt de i Nätverks - och delningscentret. Där så väljer du delningsinställningar och sen letar du upp Mediedirektuppspelning.

 

Jo det har jag, prövade med en laptop köra ps3 media server på samma wlan nät som ps3:n och då fungerade det fint. Problemet är att jag inte tycks hitta vidare från det lokala nätet, de delade filerna ligger på följande router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...