Just nu i M3-nätverket
Jump to content

No signal detected

Kadde

Recommended Posts

Tja, håller mig lite kort, brist på tid.

Köpte nyligen en ny dator, byggde ihop den men när jag ska starta den (första gången)

så får jag endast upp "No signal detected" på skärmen och sedan så somnar den.

Provat med VGA,DVI, HDMI likadant på alla.

Har testat skärmen i en annan dator och då gick det direkt.

Provat annan skärm i nya datorn och får samma fel.

Skärmen är en Benq 2420 24"

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 6850

Moderkort: ASUS P7P55D

CPU: i5 QUAD 760

Nätagg: Silver power 500W

Vore tacksam som f*n om någon kunde hjälpa mig då detta har frustrerat mig hela dagen!

Behöver ni veta något mer är det bara att säga till.

Edit:Kan tillägga att CPU-led lyser(rött), läst en massa trådar och kommer ihåg att i någon av dem så nämner någon något om att moderkortet kan behöver ny mjukvara för att funka med proccesorn eller nått, ifall det hjälper någon (att hjälpa mig) :)

1. kontrollera kortet..

2. Kablar (ström till grafikkortet 6 pin eller 4 pin kabel i..)

3. BIOS (om internt grafik avslagen)

4. ingång till grafikkort kabel sitter rätt

5.Kontrollera att allt snurrar fläktar m.m

Om inga ljud hörs vid uppstart så kan jag misstänka att din CPU är felet eftersom led lyser rött. sedan kan man också titta på hur mycket ström (Watt) du har i burken så att nätagget orkar dra, vet inte hur måga HDD du har eller annat..

Enligt http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=P7P55D&product=1&os=30 så krävs BIOS-version 1702 för att moderkortet ska stödja processorn i5 760. Om moderkortet inte levererades med den BIOS-versionen måste du stoppa in en av de processorer som stöds med nuvarande BIOS och uppgradera BIOS till senaste innan du kan stoppa in din önskade processor. Jag antar att du inte har andra lämpliga processorer liggande och då kan du ju kontakta säljaren och höra om de har något förslag, det är ju trots allt ett halvår sedan version 1702 kom ut.

Jag tog lite mindre kylpasta på proccesorn nyss, då slutade CPU-led lysa och nu lyser det rött vid MemOK knappen... testade och trycka på den och då började det bara blinka.

Det kan jag tyvärr säga att jag inte har. Men nu så iaf, men om jag förstår rätt så står det i stort sätt bara att jag ska byta minnen? :S kan de vara dom?

Läste att dom kan rekommendera 600W nätagg, har endast 500 men jag testade att koppla ur båda hårddiskarna och köra, ingen skillnad. När jag har 12V kontakten i slutar startknappen att lysa, vad kan de bero på? Om jag behöver uppdatera BIOS, tror ni man kan skicka in den till komplett igen för det, eller något annat förslag? har mailat tidigare idag men lär inte få något svar förens imorgon.

Så många frågor, hoppas ni står ut med en ^^

Du har RAM-minne i datorn eller? Om du inte har något RAM-minne kan det bli svårt och få bild i rutan för processorn har ingenstans att lägga sitt arbete någonstans.

Ta ur grafikkortet också för det är det som drar mycket ström. Du drog väl ur båda kablarna till varje hårddisk.

Såklart jag har RAM-minnerna i :D. Ja, jag drog ur både ström och sata kablarna ur diskarna, men om jag tar ut grafikkortet, hur vet jag då om BIOS ect bootar?

ang grafikkortet också, man behöver ju koppla den direkt till nätagget, finns 2 st likadana kontakter man kan koppla, behöver jag båda? kan det bli fel om jag använder båda?

Nätagget verkar det inte vara, startade utan grafikkort, MemOK lampan lyser endå : /

ang grafikkortet också, man behöver ju koppla den direkt till nätagget, finns 2 st likadana kontakter man kan koppla, behöver jag båda? kan det bli fel om jag använder båda?

Om du menar att grafikkortet har två kontakter för att få ström från nätaggregatet ska båda vara anslutna för att grafikkortet ska få tillräckligt med ström.

Tack för att ni tog er tid att svara, jag löste "problemet" när jag skulle ta ut allt och köra på träunderlag och så då från sidan att ram-minnerna satt 1-2 mm utanför på den olåsta sidan... man var tvungen att lägga riktigt mycket tryck för att få ner dom och vågade inte göra det förens jag såg att dom faktiskt skulle ner lite till.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...