Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer 8 ockuperar processorn


Jaxel

Rekommendera Poster

I en dator med Windows XP Home edition och Explorerer 8 inträffar det att datorn segar till sig. I aktivitetshanteraren visas att processen iexplore tar runt 98 % av cpukapaciteten och nedladdning av webbsidor går mycket trögt. Den vill inte låta sig stängas av.

Har kört Ccleaner och rensat registret och tagit bort onödiga filer utan att det blir bättre. Ska man installera om Explorer? Har virusskydd och brandvägg hos Telia.

Övriga program såsom Word och Outlook går bra när Explorer inte är igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du kontrollerat internet inställningarna i IE8?

Verktyg, Internetalternativ sedan fliken Anslutningar och LAN knappen.

Ta bort allt som eventuellt är markerat eller ifyllt för att anlsluta till proxy.

 

Om inget finns där, kör detta så kan vi se om det finns någon anledning till beteendet:

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

 

Obs! När du klistrar in en logg eller ett resultat i ditt inlägg använd inga knappar eller taggar utan kopiera det i programmet (oftast Anteckningar) och klistra in det direkt i rutan du skriver i.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på operativsystemet XP Home edition gissar jag att din dator har några års ålder.

Och prestanda därefter.

Det är väl inte så att du har Flash aktivt i webbläsaren IE8???

För att titta på film på Youtube, TV på svtplay osv.

 

I så fall är datorns beteende helt normalt, dvs urseg, som sirap.

 

Vill du slippa segheten avaktivera Flash i IE8.

När du kollar film, TV etc. aktivera Flash igen i IE8.

osv avaktivera osv aktivera, dvs Flash bara aktiverat när det är något du vill se som kräver Flash.

 

Har jag Flash aktivt samtidigt som jag är inne på eforum

är det vanligt att jag inte kan skicka inlägg.

Datorn blir för seg helt enkelt.

(4-kärnig Intel 2,4GHz processor, 4GB RAM, XP Pro. och bara 6,5Mbitps med TPtest)

För att inte tala om 3 Flashannonser samtidigt, lika irreterande som .... välj själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...