Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildproblem på en compaq 6735b


dawwa50

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har två problem med min bärbara dator.

 

Problem 1 är att när jag ska starta datorn så blir bildskärmen svart och efter ca: 5 min så ser jag ett vitt streck längst upp till vänster som står och blinkar. 3 min senare så hoppar det ner lite längre men låser sig. Vad kan det vara för problem?

 

Jag har endast tagit bort damm och skruvat ihop den igen. Jag har även testat att koppla in en vanlig datorskärm i vga-porten, men då blir det samma resultat. Någon som varit med om samma sak? Är det grafikkortet eller bildskärmen?

 

Mitt andra problem är att jag är osäker på vilken vista version jag har. Det står bara vista basic. Hur vet jag då om det är x64 eller x32?

 

Tacksam för all hjälp jag kan få med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista Basic finns väl bara i 32-bitars, men allmänt så står det när det är 64-bitars men inte alltid när det är 32-bitars.

 

Beteendet brukar bero på något hårdvaruproblem. I ditt fall kanske att det har blivit något fel, t ex glapp, när du monterat ihop datorn. Om du har något anslutet till datorn så ta bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade problemet och det var ett trådlöst nätverkskort som ställde till det. Skärmen var svart tills jag plockade ut nätverkskortet. Då fick jag färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du kom på vad det var och trevligt att du kom tillbaka och skrev vad lösningen var. Det fick du poäng för. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...