Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej lägga till Hotmail konto i Gmail


niklasskoglund.se

Rekommendera Poster

niklasskoglund.se

Får felmeddelandet "Servern nekade POP3-åtkomst för det angivna användarnamet och passkoden. Kontakta Microsofts support om du vill ha mer information om POP-åtkomst." efter att jag angett hotmailadress och lösenord när jag ska lägga till hotmailkontot i gmail. Jag gör precis som det står i alla guider på nätet men får samma felmeddelande varje gång. Har inga som helst problem att logga in med lösenordet på hotmail.com så det borde inte vara där felet ligger. Är väldigt tacksam om ni kunde ge mig några förslag på lösningar av problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklasskoglund.se

Oj, var kanske lite för snabb med att ställa frågan i forumet för det löste sig nämligen. Har grubblat på detta problem hela eftermiddagen utan att komma fram till något. Men när jag precis postat detta inlägg kom jag på att mitt hotmaillösenord kanske är för långt för gmail att hantera, så jag böt lösenord för hotmail och vips så fungerade det. Men då kan jag ju i alla fall tipsa andra om att 22 tecken i ett lösenord är för långt för gmail att hantera :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då kan jag ju i alla fall tipsa andra om att 22 tecken i ett lösenord är för långt för gmail att hantera :blush:

 

Eller så är det Hotmail som i vanliga fall struntar i alla tecken efter det sextonde medan Gmail skickar hela, och då fungerar det inte med Hotmail.

 

Se de tre sista inläggen: http://www.google.com/support/forum/p/gmail/thread?tid=38c1a2b978455098&hl=en

 

Nu har jag dock inget Hotmailkonto att testa med och kan således inte verifiera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklasskoglund.se

Aha, då har vi förklaringen där. Då har jag alltså memorerat och skrivit in 6 tecken i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer än nio tecken i ett lösenord, är kanske lite mycket att hålla på med, normalt så räcker 6-9 tecken gott och väl, men visst ska man ändå blanda lite med stora och små bokstäver, gärna något annat tecken också, kanske någon siffra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer än nio tecken i ett lösenord, är kanske lite mycket att hålla på med, normalt så räcker 6-9 tecken gott och väl

6 är alldeles för kort, jag skulle säga absolut minimum på 8. Efter att ha fått min hotmail hackad så använder jag numer 14 blandade tecken på såväl hotmail som gmail. Har man dessutom något av dessa webbmail som inloggning till Facebook tycker jag det är extremt viktigt att hålla hög säkerhet på lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...