Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen är svart


Angelo

Rekommendera Poster

Jag har en laptop Sony Vaio PCG-7D1M som är några år gammal. Nu har skärmen slocknat. Jag har startat om datorn, men skärmen är fortfarande svart. Jag läste på nånstans att man ska lysa på det med en ficklampa om man ser något. Och när jag gjorde det, såg man hela skrivbordet som det är. Jag har kopplat datorn till tven, men ser fortarande samma sak. Är det grafikkortet som har gått sönder? Är det något som kan eller lönar sig att reparera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en laptop Sony Vaio PCG-7D1M som är några år gammal. Nu har skärmen slocknat. Jag har startat om datorn, men skärmen är fortfarande svart. Jag läste på nånstans att man ska lysa på det med en ficklampa om man ser något. Och när jag gjorde det, såg man hela skrivbordet som det är. Jag har kopplat datorn till tven, men ser fortarande samma sak. Är det grafikkortet som har gått sönder? Är det något som kan eller lönar sig att reparera?

 

Hur menar du med att du ser samma sak när du kopplar till tvn? Har du datorns bild i tvn?

 

Om du lyser med ficklampan och ser skrivbordet låter det som att det är något fel på hårdvaran i själva skärmen (inte grafikkortet). Bakgrundsbelysningen verkar vara off. Testa att googla på det och kolla om det är något du kan lösa själv eller behöver få reparerat. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med att du ser samma sak när du kopplar till tvn? Har du datorns bild i tvn?

 

Alltså man kan se datorns skrivbord på teven men väldigt väldigt mörkt att det nästan inte syns.

Det verkar som om det e ngt fel på grafikkortet...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det normala när man ser vad som finns på skärmen bara när man lyser på den med en lampa är att bakgrundsbelysningen i skärmen har lagt av.

 

Man har tre års reklamationsrätt för ursprungliga fel, vilket i detta fall skulle kunna vara att det var en för dålig lampa monterad från början. Om din reklamation godtas ska du få datorn fixad utan någon kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror laptopen är mer än 3 år gammal. Så det e återvinningen som gäller i guess..

Men Tack för alla svar. Uppskattas stort!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...