Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nyss skaffat Comhem digital TV


NUFC

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ringde till Comhem förra veckan och beställde Digital Tv abonnemang med CA modul för HDTV CI+.

 

Idag kom programkortet och jag hämta ut CA modulen.

 

Problemet som jag sedan fick var att min ca 3 år gamla Samsung LCD tv inte går ihopa med det nya CI+.

När jag beställde Comhem abonnemanget så var säljaren optimistisk angående att det skulle funka.

 

 

 

Idag ringde jag kundtjänst och efter en stunds snack kom vi fram till att min Tv är för gammal och inte stöder det nya CI+.

Dom erbjöd mig en Motorola On demand HDTV Digitalbox för ett reducerat pris 295 kr.

 

Då är frågan, vilken är den bästa digitalboxen med HD som jag kan skaffa för ungefär samma pris som Motorola?

Jag har läst lite på nätet om Motorolan att den inte är så bra och On demand tjänsten är kass.

 

Jag tänker att jag borde kunna besöka tex Elgiganten och köpa en som går ihop med Comhem abonnemanget jag precis skaffat och därmed få digitalboxen billigare.

Jag vill verkligen få det att fungera så jag kan se fotbollen i helgen.

 

Någon som har något tips vad jag kan göra?

 

Tack på förhand! /Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med TVn men tyvärr är det så. Du kan alltid använda TVns CI-plats men du får inte in HDTV-kanalerna om jag minns rätt. De kräver CI+ och att digitalTVkortet kan paras mot CA-modulen.

 

Bästa box för Comhem? Nu har jag inte Comhem men tror nog att det är deras inspelningsbara Humax-box

http://www.comhem.se/comhem/tv/digitalboxar/digitalboxar/-/5676/5760/-/index.html

 

Du är tyvärr, mer eller mindre, låst till de boxar Comhem erbjuder. Det finns andra, som Dreambox, men dessa är inte något Comhem rekommenderar att man skaffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...