Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omstart av dator


hondan

Rekommendera Poster

Hej

Har kikat i Loggboken på datorn och funnit bl a följande fel

 

När jag dubbelklickade på sr ocm det indikerades ett FEL så kom följande upp

 

Systemåterställningsfiltret påhittades det oväntade felet 0xc000009a när filen change.log på volymen hårddiskvolymen behandlades. Volymen övervakas ej längre.

Fråga nu: Hur kan man fixa detta?

 

NTFS

Filsystemstrukturen på disken är skadad och oanvändbar

Fråga: Kan man fixa detta?

 

TCP/IP

Service Controll Manage

Tjänsten SSDP Discovery Service är beroende av tjänsten HTTP.

Den sistnämnde kunde inte staras på grund av följande fel Den angivne drivrutinen är ogiltig

Fråga: Vad gör man åt deta?

 

Nu kommer det säkert flera uppmaningar om att formatera , men skulle faktiskt vilja försöka, med hjälp av andra, få bukt med dessa problem

Tacksam för all kommande hjälp

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Skulle jag gå igenom allla röda felmedelanden i min dator, skulle jag inte ha annat att göra.

 

Fungerar datorn trots att du hiittade dessa fel?

 

Eller kom det upp någon uppmaning, innan du kollade loggen?

 

Är disken paj, har du ingen nytta av en formatering.

 

Funkar inte systemåterställningen, så går den att reparera, enligt nedanstående.

 

 

Windows XP

http://www.alltomwindows.se/forum/index.php/topic/1925-reparera-en-trasig-systemaaterstaellning-windows-xp/

 

 

Windows 7

http://windows7forums.com/sv/blogs/captain-jack/291-system-restore-depanare-general-pentru-a-remedia-problemele.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jo det kom upp en del felmeddelnade....först blev datorn lite seg...efter en vän hade installerat ett virus program som jag sedan tog bort.

Sedan började datorn starta om och datorn ville inkonsekvenskontrollera HD

 

Jag testade med att följa uppmaningen om att försöka reparera så jag skulle kunna ställa in systemåterställning, men jag kom så långt som att jag skulle installera sr.inf...men när jag klickade på OK..så hände inget och då hade jag fått upp en ruta "Nödvändiga filer" där det automatiskt kom upp under "Kopiera filer från" C\windows\inf\i386

och där klickade jag alltså OK...men inget händer ????

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första du bör göra är att försöka reparera filsystemet. Det gör du med chkdsk. Du bör även göra en kontroll av hårddisken med tillverkarens diagnosprogram. Om disken är felfri och du lyckas reparera filsystemet så kan du sedan reparera Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK

Vart får man tag i tillverkarens diagnosprogram?

Kollar man vem som tillverkat datorn och går till deras hemsida kanske?

 

Har kört chkdsk och det blir rätt så bra en stund, sedan börjar den starta om igen...suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...