Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ljudet


PCpojken

Rekommendera Poster

Hej! just byggt ny dator o jag undrar när ansluter mina hörlurar hittar den int nå den säger bara

Det finns ingen enhet för ljuduppspelning installerad.

Så jag undrar om någon vet vad det beror på

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för operativsystem?

Vad är det för moderkort?

Vad är det för ljudkort - inbyggt på moderkortet eller separat ljudkort?

 

Starta enhetshanteraren och kolla om du ser någon gul markering vid någon enhet, som indikerar att den enheten inte fungerar.

 

Du skulle kunna avinstallera ljudenheten och starta om Windows, så skall systemet själv installera om den.

 

Är det en inbyggd ljudkrets på moderkortet så gå till moderkortstillverkarens hemsida och se om det finns drivrutiner att ladda hem och då installerar du om dessa.

 

Är det ett separat ljudkort så följde det väl med en installations CD, annars gå till ljudkortstillverkarens hemsida och hämta hem rätt drivrutiner och installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur e de om jag ska installera om drivrutiner på moderkortet (jag har integrerat ljudkort) så ska jag installera om alla eller bara några som har med ljud att göra. Och i så fall måste jag avinstallera och installera dom nya eller kan man installera bara dom där nya direkt.

Och så har jag nå funderingar kan det ha nånting att göra med Directx?

Jag har Windows 7 64-bit

Moderkort: Asus P7P55D-E LX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hur såg det ut i enhetshanteraren, som jag skrev om i förra inlägget?

Du klickar på Start > i sökfältet skriver du Enhetshanteraren > klicka på Enhetshanteraren => Kolla efter gula symboler eller varningar vid någon enhet, som indikerar att den enheten inte fungerar. Speciellt för ljudet.

 

Du kan ju naturligtvis installera alla drivrutiner för ditt moderkort som finns på Asus supportsida, för det är ju dom senaste, men vissa kanske redan är installerade av senaste modell.

 

Börja först med ljuddrivrutinerna. Ladda hem filen (se bild nedan) och spara den i en lämplig mapp på hårddisken, därefter packar du upp zip-filen och kör AsusSetup.exe programmet och följer anvisningarna på skärmen. Du bör starta om datorn efter installationen. Länk till Audio Driver V6.0.1.8700

Verifiera att din moderkortsbeteckning stämmer längre upp på sidan.

 

post-73434-0-71383200-1293712321_thumb.png

 

Om du använder frontpanelens ljudkontakt för hörlurarna, har du kontrollerat att du har kopplat in Frontpanelens ljudkontakt på moderkortet (13)?

post-73434-0-60675000-1293711077_thumb.png

 

Nej jag tror inte att det har något med directX att göra, men du kan ju kolla om du har den senaste om du vill. Du hämtar den från Microsoft här: Uppdatera den aktuella versionen av DirectX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...