Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte få bort/avinstallera DivX Setup.


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Håller på här med min väns dator och rensar. Det finns ett program som jag inte kan få bort och det är DivX Setup. Är inne på ta bort program, men det går inte... Då är frågan, är det kanske ett program datorn måste ha? Om inte, hur tar jag bort det? Programmet kommer även upp i Secunia efter scanning som osäkert, fast där står/heter det DivX Web Player 1.X. Dessutom i kontrollpanelen så ligger programmet kvar... Så hur gör man? Eller är det ett program som hör till datorn? Fast då borde det ju inte vara osäkert i Secunia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

hej prova och ladda hem revo unistaller, då går det säkert att plocka bort http://www.revouninstaller.com/ programmet går att få svenska

 

Hej,

Laddade hem programmet, tog bort allt! STORT TACK! Sista fråga dock, Hur får jag bort programikonen ifrån Kontrollpanelen Alla objekt på kontrollpanelen Vill även att den ikonen där DivX Control Panel, skall försvinna. Hur tar man bort den ikonen? Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Hoppsan! Ja det var ju klantigt.

 

Men det funkar väl också i XP? Har för mig att jag använt registret, till detta någon enstaka gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olle, du brukar väl köra CCleaner? Jag har för mig att den tar bort från avinstallationslistan om avinstallationen redan är gjord. Kan det stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Kan så göra, men det är jag osäker på. Däremot så går det ju att hitta i registret, om man vet vad man gör och hittar dit. Samma hänvisning som du menade, bara funkade i 98:an och 2000 av Windows, Cecilia.

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

I sista nyckeln ska de installerade programmen ligga. Här har jag tagit bort ett och annat program, som inte försvann i kontrollpanelen, när den normala proceduren användes, för att ta bort ett installerat program eller att något annat gjort, så att avinstallationen inte funkat. Funkar som sagt i XP Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...