Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tema går ej att ändra efter uppgradering


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Köpte mig en Acer Aspire One Happy D550 dual-core (i blått).

 

Uppgraderat från Starter (som ju utseendemässigt bara är så tråkigt) till Ulitimate. Aero-gränssnittet existerar nu och datorn klarar av det galant faktiskt. Jag kan ändra glasfärger och genomskinligheten är där och så. Skärmsläckare kan jag prova och dom flyter på galant allihopa. Men jag får felmeddelande när jag ska välja annat tema (se bild). Det ser ut som om jag bytt bakgrund i själva anpassningsfönstret men skrivbordet är bara grått och inga teman går att välja.

 

Theme är igång i services.exe (eller vad det nu hette).

 

Tillägger att med Starter så gick det att byta skrivbordsbakgrund via en programvara att hämta på nätet så det går alltså att byta bakgrund, det vet jag.

post-1648-0-54575100-1293555586_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Köpte mig en Acer Aspire One Happy D550 dual-core (i blått).

 

Uppgraderat från Starter (som ju utseendemässigt bara är så tråkigt) till Ulitimate. Aero-gränssnittet existerar nu och datorn klarar av det galant faktiskt. Jag kan ändra glasfärger och genomskinligheten är där och så. Skärmsläckare kan jag prova och dom flyter på galant allihopa. Men jag får felmeddelande när jag ska välja annat tema (se bild). Det ser ut som om jag bytt bakgrund i själva anpassningsfönstret men skrivbordet är bara grått och inga teman går att välja.

 

Theme är igång i services.exe (eller vad det nu hette).

 

Tillägger att med Starter så gick det att byta skrivbordsbakgrund via en programvara att hämta på nätet så det går alltså att byta bakgrund, det vet jag.

Högerklicka på backrundbilden du vill använda i utforskaren och välj "använd som bakrundsbild"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på backrundbilden du vill använda i utforskaren och välj "använd som bakrundsbild"

 

Ingenting gick så jag körde återställning på datorn och började om igen. Inte så farligt då jag bara haft datorn i några dagar. Nu fungerar allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...