Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med nyinköpt router


couchboy

Rekommendera Poster

Hej! jag har nyligen köpt en ny router av modellen d-link DIR-615. Jag har köpt en playstation 3 och köpte därför in denna.Det är en trådlös router.Jag har det kopplat på det viset att jag har fast anslutning till pc via routern och trådlöst till ps3:an.

 

Efter ca 1 dygn börja problemen.Står dns error på ps3an och med felsöningen i mitt windows 7 står det att felet är "dns server kan inte identifieras.Jag drog då ur strömmen på routern å i igen å det löste probelmet för stunden men sen ahr det fortsatt.samma fel med en snitttid på typ ett dygn emellan.Nån som har en aning om vad man kan göra.Är ju varken bra för kontakten eller hållbart i längden att dra in å ut sladdar hela tiden....

 

mvh/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för tipset.Tog mig dock lite sökningar för att ens förstå vad firmware är för nåt.Är helt ny till det här med router.Men jag hitta den till slut på d-links hemsida.låter som en uppdatering typ.Ska prova detta och så återkommer jag om hur det går.tack för svar.mvh andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Routern har en egen meny för att söka efter och uppdatera firmwaren. Så här ser det ut i min router.

 

EDIT: Det är viktigt att du ansluter routern med en nätverkskabel till den dator där du har sparat firmwaren. Man ska inte uppdatera firmwaren via en trådlös anslutning.

 

post-340-0-32995300-1293477792_thumb.png

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan glatt meddela att efter jag gjort detta som du föreslog så har allt funkat kanonbra å felet har hittils inte uppstått nåt mer igen..tack så jättemycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...