Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasig volykontroll till Creative 6.1 system. :(


jjo

Rekommendera Poster

Hej.

 

Det ser ut som att jag måste byta ut mitt kära ljudsystem. :(

Den lilla kablade fjärrkontrollen som styr volym, bas och on/off gick sönder. Så nu kan jag inte sätta på högtalarsytemet.

Jag har letat runt men det verkar inte finnas nya volymkontroller att köpa till befintliga högtalare (oavsett märke)!?

Det tar ju emot att behöva köpa ett hely nytt surroundpaket fast allt jag vill ha är en ny kontroll. Alla mina högtalare fungerar ju finfint. Men vad ska man göra?

 

Om någon har förslag på var jag kan köpa en ny volymkontroll till Creative Inspire 6.1 6700så hojta gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två tankar

 

1. Har du kollat med Creative?

2. Trasigt på vilket sätt? Går kontrollen att reparera kanske? En lödkolv och lite silvertape...

 

Bild på din kontroll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat på Creatives sida utan att hitta något. Tyvärr har dom inte något telefon hummer på sidan. Ett samtal till Creative hade kanske kunnat ge något.

 

Kontrollen gick sönder efter att min son råkade spilla vatten på den. Jag ska försöka få fram ett foro på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om "bara" vatten på den kanske den går att göra ren. I värsta fallet har kontakten kortslutits och skada högtalaren men det får vi hoppas inte har skett.

 

Klickar runt lite på Creative webbplats så hittar du ett formulär du kan fylla i. Det bästa/enda alternativet jag hittar.

 

 

http://support.creative.com/contact/emailform.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...