Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inga namn på mappar och filer ?


Pegee

Rekommendera Poster

En del av mina mappar och filer har plötsligt blivit av med namnet i utforskaren. Om jag väljer att visa innehållet som "Detaljerad" så syns namnet, men i läge Stor eller Medium är namnet borta.

Vad har hänt? Och framför allt: Hur får jag tillbaka mina namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att återställa utforskaren. Det borde funka. Gå till mappalternativ. Välj återställ till standard eller något liknande för att återställa. Om det inte går borde du köra en runda med ccleaner och rensa explorer.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju också att pröva med att göra en systemåterställning (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg) till ett datum när det fungerade om det inte har gått alltför lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! En systemåterställning gjorde susen. I denna återställning fanns inget annat än vanliga Windows uppdateringar och en d:o Java. Nu frågar jag mig ängsligt, kan jag göra dessa systemuppdateringar igen utan att hela eländet börjar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en uppdatering i taget så att du får reda på vilken uppdatering det är som inte fungerar bra. För att ta bort en viss uppdatering går det bra att avinstallera den i Kontrollpanelen - Program och funktioner - Visa installerade uppdateringar.

 

Eftersom uppdateringar för både Windows och Java ofta är till för att laga säkerhetshål är det viktigt att få in så många av dem som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...