Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp med datorköp! max 5000:- (game)

killene

Recommended Posts

Hej!

En polare vill hjälp med delar till en ny dator för max 5000:-

Alla delar önskas inhandlas från www.inet.se smile.gif

Det han ska ha dator till är mestadels spel (mer eller mindre prestandakrävande)

och ska klara av 1080-filmer utan problem.

Tack på förhand, Mvh killene smile.gif

Jag tror inte att det går att bygga en speldator för max 5000kr, själv byggde jag en speldator för en månad sen med tajt budget med delar från Inet.se, den kostade 7000kr(8000kr med operativsystem)

Jag tror inte att det går att bygga en speldator för max 5000kr, själv byggde jag en speldator för en månad sen med tajt budget med delar från Inet.se, den kostade 7000kr(8000kr med operativsystem)

Oj! Alltså, jag fick hjälp får ca 1 år sedan med att sätta ihop min nuvarande dator som jag har och då var det med en budget på 5000. Och den datorn klarade då näst intill alla spel på högsta upplösning och grafikdetaljer utan problem. Även uppspelning av 1080-filmer flyter som rinnande vatten. :)

Självklart, som jag skrev i titeln, så är det ENDAST datorn jag rådfrågar efter. Skärm, mus, tangentbord, headset och dyligt sköts från en annan budget. :)

Mvh killene

Vad köpte du för grafikkort och processor för ett år sen då?

Du kan ju ta en titt på Kompletts billigaste speldatorpaket, som kostar 5000 och titta på vilka komponenter den har

http://www.komplett.....aspx?sku=10394

Du kan ju först och främst plocka bort ca 1000:- för Operativsystemet som följer med i den datorn från komplett som du valde att jämföra med :)

Sen kan du ta en titt på den datorn som jag köpte för snart 1 år sedan :)

http://img834.imageshack.us/i/datorn.jpg/

det är inte mer än det som krävs för att jag ska kalla det en gamer-dator (:

Jag skulle inte vilja kalla det något annat än en spel-dator.

Med vänliga hälsningar, killene :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...