Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Felmeddelande 'COMCTL32.dll'

ms271

Recommended Posts

Varje gång jag startar datorn eller att program som spotify, itunes, word mm kommer det upp ett meddelande som säger: 'Cannot find COMCTL32.dll. Please, re-install this application.'

Då är det ända man kan trycka på då är OK. Sen går inte programmen att starta heller. Någon som vet hur man fixar det här? tack på förhand !

Vilken version av Windows har du? Har du provat att göra en systemåterställning först? Ju mer information du get oss, desto lättare är det att hjälpa dig med ditt problem <3

Jag har Windows 7. Jag har provat att göra en systemåterställning, men jag har tyvärr väntat för länge så man kan inte ställa tillbaka datorn tillräckligt långt.<3

http://windows7news.com/forum/windows-7-troubleshooting/windows-7-comctl32-dll-error-causing-explorer-to-close/

Där står det lite bra information. Det verkar som att du har installerat ett program som har ersatt din tidigare COMCTL32.dll med sin egna version som är inkompatibel med ditt Windows. Prova att söka efter filen på din dator och se vad du får upp.

tack för länken, men den gäller windows xp och jag har windows 7. Sen provade jag att söka efter filen på min dator men jag fick 382 träffar. ?

Jag är väldigt dålig på datorer och skulle verkligen behöva lite hjälp.. :o

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...