Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator med nytt batteri som ej laddas?


mro1229

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en bärbar dator av märket HP Compaq 6910P som är ca. 3 år gammal.

Jag köpte den begagnad för två år sedan då den endast var ett år gammal och när jag fick den så märkte jag att batteriet inte fungerade som det skulle då det aldrig laddades trots att sladden till datorn var i. Oftast stod det "Anslutet och laddas" men ibland ändrades den till "Anslutet men laddas inte". Lyckades aldrig få till problemet trots att jag testade att ta ur och sätta i batteriet flera gånger. Sedan dess har jag bara kört via kabel.

 

Nu idag köpte jag ett nytt originalbatteri och det är samma historia med det här batteriet. Nu står det bara "anslutet och laddas" men inget händer med procenten.

 

Några tips på vad man kan göra, eller är det bara att lämna in datorn för lagning? Misstänker nästan på något sätt att det är laddkretsen som har farit, men är osäker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

jag provade att följa guiden och avinstallerade drivrutinerna för laddningsindikatorn men det var inte det som var felet. Datorn vägrar fortfarande att ladda batteriet tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

Ett tag sedan inlägget skrevs men i alla fall så tänkte jag nämna detta - kanske fler som har samma problem och detta kanske kan vara lösningen.

Hade en bärbar (Packard Bell med Windows Vista) hemma med samma problem: Anslutet men laddas inte , batterilampan på datorn lyste blått hela tiden när kontakten var ansluten förstås - kollade runt lite på nätet och många hade visst detta problem men ingen lösning direkt hittades. Då kom jag på att kolla vilka programvaror som var installerad eftersom det oftast följer med en del egna från tillverkaren..Dell, HP, Packard Bell o.s.v. och i denna då fanns Packard Bell Power Management - avinstallerade det och voila! Batteriladdningen fungerar som vanligt igen - installerade även nämt program igen genom att hämta det på Packard Bells hemsida för att kolla bara men inga problem uppstod...så det kan ju vara något att kolla upp.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...