Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya användare missar citatfunktionen


Monshi

Rekommendera Poster

Tycker mig se flera nya användare som misslyckas med att citera inlägg. De postar ett inlägg med citatet och ett med svaret istället för ett enda inlägg med båda.

 

Två tankar.

1: Stoppa inlägg utan egen text

2: På andra forum har jag märkt att forumet automatiskt slår ihop inlägg om samma användare postar dem tätt inpå varandra.

 

Ett exempel i denna tråd

http://eforum.idg.se...roll-av-datorn/

har det skett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar dock att ett citat tydligt är markerat som just ett citat och inte som på en del andra forum där texten flyter ihop och där man kan citera ett citerat svar som redan är citerat osv..

En sak som jag önskar vore lite enklare, eller som.. visar på ett tydligt sätt att man bara citerar en del av inlägget.

ex. i rött

Förkortat citat: Två tankar.

1: Stoppa inlägg utan egen text

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu ska önska lite i denna tråd så skulle jag gilla om man kunde, i fulla redigeraren, markera del av texten i ett av inläggen man ser under inläggsrutan och få upp en dialog i stil med "Citera text?". Väljer man denna kopieras texten in med korrekt citering i inläggsrutan.

 

Och, mmh, kanske en till punkt till listan ovan:

3: En varning om citerade texten är längre än egna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tycker mig se flera nya användare som misslyckas med att citera inlägg. De postar ett inlägg med citatet och ett med svaret istället för ett enda inlägg med båda.

 

Två tankar.

1: Stoppa inlägg utan egen text

2: På andra forum har jag märkt att forumet automatiskt slår ihop inlägg om samma användare postar dem tätt inpå varandra.

 

Ett exempel i denna tråd

http://eforum.idg.se...roll-av-datorn/

har det skett.

 

Det var inget automatiskt utan det var jag som gjorde det igår.

 

Tyckte att det såg lite konstigt ut med inlägget för sig och citat för sig. Håller med om att det skulle underlätta om det skedde automatiskt. Allt hinner man inte se alltid. Om det inte anmäls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej nej, inget automatiskt än på detta forum men på andra (MinHembio) har jag sett att när jag trott mig skriva två svar i en tråd fått dessa ihopslagna till ett direkt när jag postat.

 

Har själv städat lite i en del trådar med delade inlägg, med citat i ena och svar i andra. Ibland har jag slagit ihop, ibland har jag raderat citatinlägget då det oftast egentligen inte behöver citeras överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...