Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa mediacenter


E_girlen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag funderar på att skaffa mig ett s.k. mediacenter. Vet inte så mycket om hur det fungerar, men har kikat lite på prisjakt och fastnat för den här:

 

Western Digital TV HD Live Media Player

 

Dels så känns priset rätt shysst, och recensionerna ser också bra ut.

 

Skulle bara vilja få svar på några frågor...

 

Funkar det så att man kopplar in mediacentret i TVn med en HDMI-kabel, och sedan kan man ansluta t.ex. en extern hårddisk (eller en hel dator) via USB, och på så sätt spela upp allt innehåll på TVn?

 

Om man kopplar in mediacentret på sitt bredband, med hjälp av en vanlig Ethernet-kabel (heter det så?), kan man då titta på streamad film från Internet eller hur fungerar det? Att mediacentret inte har någon "egen" hårddisk, hur mkt gör det egentligen? Kan jag komma åt allt som ligger på datorn genom att dela ut det via nätverket (iom att datorn står på övervåningen och TVn där nere så kan jag inte koppla datorn direkt till mediacentret)?

 

Det finns helt enkelt en hel del frågetecken, och jag är tacksam för alla tips och synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Synd att du inte fått svar tidigare men jag skall försöka svara på dina frågor så tydligt som möjligt :)

 

Funkar det så att man kopplar in mediacentret i TVn med en HDMI-kabel, och sedan kan man ansluta t.ex. en extern hårddisk (eller en hel dator) via USB, och på så sätt spela upp allt innehåll på TVn?

Japp, precis så.

 

Om man kopplar in mediacentret på sitt bredband, med hjälp av en vanlig Ethernet-kabel (heter det så?), kan man då titta på streamad film från Internet eller hur fungerar det? Att mediacentret inte har någon "egen" hårddisk, hur mkt gör det egentligen? Kan jag komma åt allt som ligger på datorn genom att dela ut det via nätverket (iom att datorn står på övervåningen och TVn där nere så kan jag inte koppla datorn direkt till mediacentret)?

Man kan ansluta mot Youtube (för att se video) Facebook och Flickr (för att se bilder), Pandora och Live365 (för att lyssna på musik).

Köpa /hyra film finns inte tillgängligt i Sverige ännu, tyvärr men kommer säkert dyka upp inom ett år eller två, gissningsvis.

 

Dock kan du ansluta till en annan dator i hemmet och komma åt video, musik och foton.

Möjligheten finns också att streama film om du har/köper en NAS (Nätverkshårddisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...