Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte se trailers på SF.se men det går bra via länkning


Lighthouse

Rekommendera Poster

Ännu ett udda data-dilemma har uppstått, vilket jag tacksamt skulle vilja ha hjälp med.

 

Det går inte att se film-trailers på SF.se (bara den sidan) med Firefox 3.6.13!

Testade med FF 4 beta men samma där.

Rutan blir svart när trailern ska köras igång.

 

Genom Internet Explorer går det däremot utmärkt att se deras trailers (och allt annat).

 

Däremot (!), om man går via Google och en direktlänk så spelas trailern upp!

 

Vad är det som saknas i FF som bara gäller på SF.se? (Tillägg? Insticksmodul?)

Det är ju bara på den sidan det inte går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Det stämmer, det var AdBlock Plus som stoppade trailern från att visas! Har ingen ikon som du visar på bilden och den går inte att hitta annat än under Verktyg -> Tillägg.

 

Prövade att hitta någonstans där "tillåt" SF.se kunde göras i inställningar, men det finns ingenstans.

Testade då att avinstallera tillägget och då fungerade sidan som den skulle, men jag vill ha Adblock.

 

Högerklickar jag på SF.se så är det enda som syns AdBlock Bild, ser ingenting varken under Verktyg eller genom högerklick som du visar på din bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna Adblock Plus > Inställningar > Alternativ => Visa i Verktygsfältet.

 

Sedan om du går in på just den sidan där den inte skall vara på så väljer du likadant som i mitt första inlägg.

 

Och för att den skall vara effektiv har jag ett antal filterprenumerationer som du ser, vilket gör att surfning går supersnabbt och utan reklam på dom flesta sajter t.om. eForums reklam slipper man helt...

Mvh,

 

post-73434-0-87742500-1292929267_thumb.png

 

post-73434-0-31236500-1292929135_thumb.png

 

[Edit] Undantagen läggs då till i Listan "Mina Regler för Undantag" och där har jag några sajter/undantag för delar av en sajt, om man gör som i mitt första inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det fixat! Tack så väldigt mycket för din tid och hjälp, det här har varit ett dilemma länge utan att jag hittat svaret på något forum tidigare. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...