Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppdatera inte Sony Ericsson PC Suite!

Cowboy

Recommended Posts

Om du använder PC Suite för att synkronisera din SE mobiltelefon med Outlook i din PC ska du akta dig för att uppdatera PC Suite när du blir erbjuden en uppdatering.

När du tackar ja kommer PC Sute att ersättas med PC Companion som inte har någon synkronisering med Outlook. Som tur hade jag kvar senast nedladdade filen av PC Suite så jag kunde återställa synkroniseringen.

Jag har haft ett antal generationer mobiltelefoner från Ericsson och alltid kunnat synka kalender och kontakter med innehållet i min PC men när jag köpte en X10 mini pro fanns inte längre den möjligheten så när jag hittade en begagnad K810i gav jag bort min X10 mini pro (jag tyckte också den var för liten)

För att inte fler ska göra som jag försöker nu SE få bort synkmöjligheten på gamla telefoner, inte införa den för nya som borde vara den vettiga lösningen.

Jag har skaffat en SE X1 men synkprogrammet till den kommer från Microsoft så det kan SE inte få bort lika enkelt.

Min önsketelefon är en SE K810i men med microUSB och 3,5 mm kontakter.

Jag har råkat ut för samma sak. Mam blir grundlurad av Sony Ericsson. Det står att det är en vanlig uppdatering/uppgradering. Det som händer är att hela det ursprungliga programmet avinstalleras och ett helt annat installeras. Det nya saknar flera funktioner. Det innehåller massor med programvara som man absolut inte bett om. Det kallas PC Companion. Mängder med Sony-program man aldrig bett om.

VARNING för detta lurendrejeri! Bedrövligt.

Hej, ni verkar båda har fått detta lite om bakfoten. Min PC Companion innehåller alla de funktioner som PC Suite plus lite till. Tycker faktiskt att Sony Ericsson för en gångs skull har varit smarta här. Kör själv med en X10 mini och en W995 och innehållet i PC Companion ändrar sig beroende på vilken av telefonerna som är ansluten.

Har ni överhuvudtaget provat att ansluta båda telefonerna? (Låter inte som det)

Hej, ni verkar båda har fått detta lite om bakfoten. Min PC Companion innehåller alla de funktioner som PC Suite plus lite till. Tycker faktiskt att Sony Ericsson för en gångs skull har varit smarta här. Kör själv med en X10 mini och en W995 och innehållet i PC Companion ändrar sig beroende på vilken av telefonerna som är ansluten.

Har ni överhuvudtaget provat att ansluta båda telefonerna? (Låter inte som det)

Jo visst har jag anslutit flera telefoner och PC Companion kan inte synka kalender och kontakter i Outlook i PC:n med telefonen. SE tycker kanske att det är pinsamt att K810 är så mycket bättre än X10 mini pro så man mäste nedgradera det gamla programmet. Min svärson är tacksam att han fick min X10.

Jo visst har jag anslutit flera telefoner och PC Companion kan inte synka kalender och kontakter i Outlook i PC:n med telefonen. SE tycker kanske att det är pinsamt att K810 är så mycket bättre än X10 mini pro så man mäste nedgradera det gamla programmet. Min svärson är tacksam att han fick min X10.

Hmm, ok... men du kan synka din gamla k810 med PC Companion? För det var det jag trodde ni inte fick till, enligt den första posten.

Om du använder PC Suite för att synkronisera din SE mobiltelefon med Outlook i din PC ska du akta dig för att uppdatera PC Suite när du blir erbjuden en uppdatering.

När du tackar ja kommer PC Sute att ersättas med PC Companion som inte har någon synkronisering med Outlook.

Jag har haft ett antal generationer mobiltelefoner från Ericsson och alltid kunnat synka kalender och kontakter med innehållet i min PC men när jag köpte en X10 mini pro fanns inte längre den möjligheten så när jag hittade en begagnad K810i gav jag bort min X10 mini pro (jag tyckte också den var för liten)

Jag vill påstå att det är just det man ska göra. Dvs att godta uppgraderingen så att PC Suite uppgraderas till PC Companion.

Tack vare att jag lät göra det så kan jag för första gången synkronisera min Satio med Outlook 2010.

post-9397-0-96359300-1293129803_thumb.png

post-9397-0-90899400-1293129887_thumb.png

Vad gäller X10 telefonerna så har aldrig funnits PC Suite eller möjlighet att direkt i PC Companion synkronisera med Outlook. Men det är inget som Sony Ericsson kan belastas för. Android är Googles operativsystem och följdaktligen bestämmer de vad som gäller för synkronisering. Och då erbjuder naturligtvis Google synkronisering med GMail.

Men det finns också en lösning för detta om man inte vill använda GMail synkronisering.

Personligen tycker jag det inte går att jämföra GMail adressbok/kalender med Outlooks dito. Outlook känns professionellt jämfört med GMail.

Därför använder jag ett gratisprogram som MyPhoneExplorer för att synkronisera Outlook med min Android telefon.

Använder också köpprogrammet Deja Office från Companion Link för direkt synkronisering via USB eller WiFi Outlook - Andriod.

Det finns en viktig principfråga här. Om SE talar om en normal uppdatering/uppgradering, så ska det vara det och inget annat.

Om det i själva verket handlar om att avinstallera PC Suite och installera ett omfattande paket med andra program, så tala om det innan man trycker på knappen. Tala också om för vilka telefonmodeller detta inte fungerar. För min del blev jag plötsligt av med möjligheten till filöverföring.

Egentligen blir man här pålurad ett jättemediapaket som man aldrig bett om. Dåligt skött, man antagligen en medveten lansering av ett mediepaket från en näraliggande tillverkare.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...