Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snedstreck /, virus?


istari71

Rekommendera Poster

Har fått ett irriterande problem.

Datorn skriver själv en oändlig rad av snedstreck/////////////////////////////////// i alla textfält.

Virusprogram hittar inget, ad-ware o dyl hittar inget.

Nu har jag kört en recoveryskiva och felet kvarstår?

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon specifik anledning till att du misstänker virus? Låter mer som ett problem med just den tangenten. Testa att koppla ur tangentbordet och se om det upphör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon specifik anledning till att du misstänker virus? Låter mer som ett problem med just den tangenten. Testa att koppla ur tangentbordet och se om det upphör.

 

 

Tja det är en lap top, om det vore fel på tangenten borde den skriva 7 inte / ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har gjort en ominstallation av Windows med hjälp av recovery-skivan så låter det osannolikt att det skulle bero på virus eller skadliga program. Jag flyttar tråden från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Hårdvara - övrigt".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spillt läsk tex nån gång?

Tangentbord på laptops behöver inte den hjälpen för att fastna. Med tiden så slits smörjningen i tangenterna bort och hår/damm samlas för att orsaka problem. Vanlig rengöring behövs ofta efter en längre tids användning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant:

"Vanlig rengöring behövs ofta efter en längre tids användning."

Och hur går vanlig rengöring till då?

Av tangentbordet på en bärbar dator.

Har du några länkar med tips så skulle det uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vanlig rengöring behövs ofta efter en längre tids användning."

Och hur går vanlig rengöring till då?

Jag kan ju bara svara för hur jag gjort och jag har oftast bara haft Lenovo-laptops. På dessa kan man knäppa loss den övre delen av tangenten utan problem och sedan blåsa rent och rulla upp damm och skit med en örontops. Det har räckt för mig när jag haft problem med fastnande tangenter, men pratar vi spillskador är det inte säkert att det finns mycket att göra (annat än att verkligen skruva loss och ha sig, vilket jag inte känner att jag vågar rekommendera)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja det är en lap top, om det vore fel på tangenten borde den skriva 7 inte / ???

 

Är det inte så att om du har "Num Lock" [Fn] + [F11] på så används den numeriska delen för dom tangenterna och då räcker det med att trycka på en knapp för att få fram "/".

Då kan du i såfall leta reda på den tangenten och "pilla" på den.

 

Det beror kanske på modellen och du talade aldrig om vilken det är (modell nr.)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...