Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sim0n

PS3 eller dator?

Rekommendera Poster

Hej, Jag har en fråga om vilken av dom här två som är bäst för att spela.

Först vill jag bara säga att jag gillar att köra bland annat CS 1.6 och Cod 6 med dator, för jag gillar att spela med datamus..

Men många spel är skönare med spelkontroll (PS3)

Jag ska få en TV snart, 32 Tum och HD ready..

Vad passar bäst för mig, Dator eller PS3?

Jag kan inte betala så mycket så jag ska välja mellan dom här två..

Dator

PS3

Vad är bäst enligt er?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror såklart på vad du ska spela, men om du vill hålla nere priset och få mycket för pengarna så är en Xbox 360 S 250GB det bästa valet. Den kostar runt 2200 kr.

Om det är något spel som bara finns till PS3 som du vill ha så är ju det såklart bättre. Men tänk på att PS3 klarar lite bättre grafik än ett Xbox 360 men det är i princip bara de spel som bara finns till PS3 som kan utnyttja den grafiken. T.ex. så ser COD 6 bättre ut på Xbox 360 än på PS3 och det har fler bilder per sekund på en Xbox 360 än på en PS3.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker nog ändå att konsoll är bättre sen vilken beror på vad du vill ha och vad du ska spela?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bland annat Dirt 2, Read dead redemption, cod6, mafia 2, gta 4, Assassins creed..

Spel som Cod kan jag inte spela med kontroll, men med dator är det kul.

Redigerad av Sim0n

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

COD 6 och Mafia 2 vet jag ser bättre ut på ett Xbox 360 än på ett PS3 och själv föredrar jag handkontrollen framför ett tangentbord och en mus.

Spelkonsollerna är väldigt prisvärda och du kommer inte bli besviken på prestandan. Om du hade sagt att du kunde lägga ut 10 000 på en dator så hade jag sagt att du skulle ta datorn men nu säger jag konsoll. För du får nog ungefär samma prestanda på en konsoll som på en dator för 6000 kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den datorn klarar spelen men frågan är hur bra den klarar dom.

Jag kör själv ett Xbox 360 och jag kan verkligen rekomendera det, ett av de bästa köp jag någonsin gjort!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara tillägga att anledningen att X360 spel som är multikonsoll generellt sett ser bättre ut, är dels för att det flesta spel

(ca 96%) blir kodat först till X360 och sen till PS3 och resten av konsollerna. En annan anledning (Tex. med CoD: Black Ops) är att PS3 versionen bara andvänder hälften av PS3'ets RAM-minne(256mb).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...