Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med datormusen


johannesgustavsson

Rekommendera Poster

johannesgustavsson

Hej!

 

Jag ska berätta vad som hänt: Jag skulle göra en sak med ett USB-minne och plockade därför i sär det. Jag rörde inget inuti eller avlägsnade något (förutom skalet). Sen satte jag ihop allt igen och nu fungerar inte USB-minnet. Jag undrar om det finns något att göra? (Musen var fullt fungerande innan)

 

Sen har det hänt en konstig sak. När jag ansluter datormusen till datorn, händer inget och musen fungerar inte längre, och lasern under börjar inte heller lysa. Kan det vara något som är ihopkopplat med USB-minnet?

 

Tacksam för svar!

/Johnte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vad gjorde du med USB-minnet?

Låter som något hänt med datorns USB controller chipset eller USB-spänningsmatning orsakat av skadat USB-minne?

 

Om du inte har USB-minnet istoppat och provar en annan USB-port för musen, funkar det då?

Fungerar någon annan USB enhet i datorn tex. USB-skrivare, extern USB-disk, USB-etc.

 

Om du öppnar enhetshanteraren, ser du då någon gul symbol som indikerar att den enheten inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johannesgustavsson

Allt som krävdes för att få musen att fungera var en omstart! Tack för hjälpen ändå! laugh.gif

 

USB-minnet var inte så farligt om det inte går att rädda, men så här ser det ut (se bifogad bild), och jag lossade bara på dem silvriga "klossarna" uppe och nere och öppnade, sen satte jag bara ihop det igen. Jag tror inte att något kan inte ha blivit skadat där inne, jag var försiktig när jag öppnade!

 

Jo förresten, det är inte så smart att sätta i USB-minnet och pröva i någon annan dator va eller samma dator igen? Jag menar, det kanske händer samma sak igen?

 

post-74255-0-42073300-1292592984_thumb.jpg

 

Tack för hjälpen!

/Johnte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det funkade! Visst är det kul att plocka isär grejor, det är ju enda sättet för att få "se nåt", även om det inte är mycket att se i modern elektronik.

 

Men om höljet på något sätt är limmat/gjutet mot elektroniken därinne så kan ju något ha skadats iallafall. Jag skulle nog inte använda det minnet mer. Men visst prova - sker ju på egen risk! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja! Tack så jättemycket!

Har du någon hemsida? :D

 

/Johnte

 

Nej tyvärr. Inte ens en "bortasida"...:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...