Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tunnelbanestationer i London


.M

Rekommendera Poster

Tycker att vissa stationer i Londons t-bana är jättekorkade. Man tar en hiss för att komma ned och upp. Känns osmidigt och ganska farligt ur utrymmningsperspektiv.

 

Att själva tåggolvet befinner sig mellan 10-15cm över platformen är också dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Londons tub är välkänt otillgänglig, en handikappads mardröm. Det ska tydligen förändras de kommande tio åren men det gäller nog främst accessen gata/plattform, har svårt att se hur de ska kunna sänka tågnivån generellt utan att sänka spårnivån.

 

Annars tycker jag det kan vara ganska mysigt där, man får ju verkligen en "tub"-känsla (alternativt en hemsk klaustrofobisk fast-i-en-slang-känsla =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tar en hiss för att komma ned och upp.

Det minnas jag inte från när jag var där, men det är ganska många år sen sist... Och det finns ju hyfsat många stationer så man har väl bara inte sett dem med hissar. I de som jag har sett var det bara rader av rulltrappor/rullband, med miljarder av folk stående till höger och "maratonlöpare" som alltid kommer rusande till vänster (eller var det tvärs om? :unsure:). Det tar inte många dagar förrän man dras med i storstadsstressen och själv också nästan börjar springa som en komplett dåre och det självklart utan att ens behöva det (ett fenomen som jag aldrig tycker mig ha upplevt i Stockholm utan senast en jul där var allting bara lugnt och faktiskt mysigt), så ifall man ska till London på semester blir det garanterat inte nån lugn sådan..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är klart att man står till höger i rulltrappan! Japaner och korkade lantisar står till vänster.

Lantis är ett fint skällsord, liksom _neger eller _blatte eller norrlänning också används i nedvärderande syfte, i detta skenheliga landet Sverige var alla är så präktiga och toleranta! Fast "sörlänning" och i synnerhet "stockholmare" används likadant som skällsord norröver. ;) Jag antar att det är ett mänskligt drag att känna att "vi här" ändå är lite bättre än "dem där borta". Fast nu vart det lite OT...

 

"understreck" eftersom det censureras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Londons tub är välkänt otillgänglig, en handikappads mardröm.

Den är också världens äldsta, sprungen från en tid då man ställde ut handikappade och sinnessjuka på en slags cirkus, Freak Show, för allmän beskådan – förutsatt att man betalade inträdet förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...