Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"IW4MP.exe har slutat fungera".... varje gång


Emmetpunk

Rekommendera Poster

Jag har just köpt Modern Warfare 2 till PC, fick spelet idag och har inte kunnat spela en minut sammanlagt. Ibland sker det så fort spelet öppnas, ibland när en bana laddar, men varje gång jag startar multiplayer på Modern Warfare 2 stängs det antingen ner med meddelandet "IW4MP.exe har slutat fungera" eller så blir det blue screen och jag måste starta om datorn. Detta var inte direkt nåt jag förväntade mig av ett spel jag betalat nästan 400 kr för. Hur ska man kunna fixa detta, finns det nån patch eller nåt som ordnar till detta eller nån speciell inställning man måste göra? Har läst på vissa sidor att många med Realtek-ljudkort har problem med just detta spel, och tyvärr är det ett sånt jag använder också.. så måste jag ordna ett nytt ljudkort för att ens kunna spela eller vad finns det för åtgärder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst på vissa sidor att många med Realtek-ljudkort har problem med just detta spel, och tyvärr är det ett sånt jag använder också.

Har du testat då att uppdatera drivrutinen för ljudkortet? Den nu senaste versionen är R2.55:

http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

(för HD Audio. Observera att det inte är samma paket för om det handlar om de äldre AC'97-kretsarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...