Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp av systemkamera


DAL30

Rekommendera Poster

Och glöm inte att satsa på ett stort minneskort, lovar, du tjänar på detta, och när du börjar bli lite "varm i kläderna", så kommer du att upptäcka, hmm ska nog köpa ett minneskort till :D.

Det finns inget som är så retsamt som att upptäcka att minneskortet är fullt, precis när man ska ta just "den" bilden.

 

Tack //gästen för påpekandet!

Det är här man bör fundera: Ett minneskort 8 GB eller två kort om 4 GB? :unsure:

Hälsningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En yrkesfotograf som t ex fotograferar en viktig händelse typ bröllop använder vanligen flera mindre och har dessutom automatiska små back-up prylar, minns inte vad de heter. Orsaken till flera små är att ifall ett går sönder så har han iallafall kanske tre kort med bilder men med ett stort och ett som går sönder så vet du hur det går.

 

Själv köpte jag ett 4GB, CF sandisk Extreme III 30 MB/s, med kameran och sedan ett 16GB, silicon power 30 MB/s, till. 2 dagar dragracing brukar resultera i 8-9 GB bilder, ca 3500 bilder med 6,5 bilder/s och 10Mpix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En yrkesfotograf som t ex fotograferar en viktig händelse typ bröllop använder vanligen flera mindre och har dessutom automatiska små back-up prylar, minns inte vad de heter. Orsaken till flera små är att ifall ett går sönder så har han iallafall kanske tre kort med bilder men med ett stort och ett som går sönder så vet du hur det går.

 

Själv köpte jag ett 4GB, CF sandisk Extreme III 30 MB/s, med kameran och sedan ett 16GB, silicon power 30 MB/s, till. 2 dagar dragracing brukar resultera i 8-9 GB bilder, ca 3500 bilder med 6,5 bilder/s och 10Mpix.

 

Tack Hankki, för dina synpunkter på minneskort!

Det är bra att få andras erfarenheter för att sedan kunna ta ett bra inköps-beslut!

Nu börjar jag att ha kunskap för mitt beslut om inköp.

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...