Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förslag på nytt moderkort


Mikael66

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har gett mig in på något som jag inte borde. Men men. Äldste grabbens dator började krångla. Den gick ner efter att han spelat något, säkert olämpligt, krigsspel. Vid uppstart så "säger skärmen" digital/analog (en ruta i vänstra hörnet), är svart eller så kommer meddelandet check signal cable upp skärmen.

Jag har rotat runt på Internet och hitta lite tips här och där. Jag har kommit så här långt.

1. Skärmen är hel då den fungerar på annan dator.

2. Pillat ut batteriet som sitter på moderkortet för att försöka återstarta med "fabriksinställningar" efter att det varit urkopplat i drygt 6 timmar.

3. Testat med en annan skärm (ingen skillnad).

4. Köpt ett nytt grafikkort. Ingen skillnad.

5. Köpt ett kraftigare nätaggregat (600 W). Ingen skillnad.

 

Jag står nu inför valet att köpa ett nytt moderkort. Det som sitter i är ett Gigabyte GA-P35-DS3. Jag har lurat ut följande; ATX, GbLan, DDR2, ICH9, PCI-Ex16 samt Socket-775.

 

Vad kan vara ett lämpligt moderkort att inhandla? Jag har via andra forum fått förslaget att det troligtvis är kontaktdonet på moderkortet som "glappar".

 

HJÄLP!

 

Tack snälla.:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Jag har fått tips om följande moderkort;

Gigabyte GA-73PVM-S2H

ASUS P5P43TD PRO P43 775 ATX

 

Skiljer ungefär en 100-ing till fördel för Gigabyt:en. ASUS:en har Dustin hemma och det andra kortet verkar inte ligga hos dom "större" leverantörerna. :blink:

 

Ska jag slå till på ASUS:en?:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Asusen som "någon" rekommenderat. Hunky dory tills jag kom så långt att jag skulle flytta över minnena från gamla datorn till den nya. Jaha ja. DDR2 respektive DDR3 på det nya kortet :( Blev till att skaffa nya minnen. Ytterligare 500 kr gone_with_the wind...:blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...