Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårdvara DVD /cd


hammo35

Rekommendera Poster

Hej.

Jag hittade inte tråden för DVD/cd enheter därför startade jag denna tråd.

jag har windowx 7 ultra 64bitt med 4gig ram,3TB HDD, och min DVD Optiar DVD RW-7263S ATA jag har rätt driverutin och allt var bra tills igår såg jag att den inte finns bland minna enheter och den har fått en frågeteken på sig med denna medelande (Det går inte att verifiera den digitala signaturen för drivrutinerna som krävs för denna enhet. En aktuell ändring i maskinvara eller programvara kan ha installerat en fil som inte är korrekt signerad, som är skadad eller som kan vara skadlig programvara från en okänd källa. (Kod 52))))

vet någon vad som är felet?

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte felsökaren?

 

hej Cecilia.

vad för felsökning?

om du menar den överste om att jag skulle ha installerat AnyDVD ?

nej jag har inte gjort.

DVD n finns i listan i enhetshanteraren med en fråge tecken.

med kod 52

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I felsökningsguiden från Microsoft i länken som Mikael63 hänvisade till i rött står om en lösning om du inte kan se DVD-driven:

 

Gå in i Enhetshanteraren > Expandera CD/DVD enheter > Högerklicka på CD/DVD enheten > Avinstallera > Klicka på "Godkänn" om du får den frågan > Starta om datorn => Windows 7 kommer nu att själv installera om rätt drivrutin för enheten och förhoppningsvis skall det sedan fungera.

Gör det i allafall inte det så finns mer information i felsökningsguiden att gå vidare med.

 

post-73434-0-75546700-1292812113_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I felsökningsguiden från Microsoft i länken som Mikael63 hänvisade till i rött står om en lösning om du inte kan se DVD-driven:

 

Gå in i Enhetshanteraren > Expandera CD/DVD enheter > Högerklicka på CD/DVD enheten > Avinstallera > Klicka på "Godkänn" om du får den frågan > Starta om datorn => Windows 7 kommer nu att själv installera om rätt drivrutin för enheten och förhoppningsvis skall det sedan fungera.

Gör det i allafall inte det så finns mer information i felsökningsguiden att gå vidare med.

 

post-73434-0-75546700-1292812113_thumb.png

 

tack för tipset jag har gjort men det är fortfarande samma sak.

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...