Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skydda nätverk med lösenord


Cerold

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett nätverks router D-Links Dir 600. Mitt problem är att mitt nätverk är vidöppet. Har provat att stänga det för obehöriga men misslyckats. Jag klarar att öppna Routern med nytt lösenord men sen blir det svårt för mig. Jag är dyslektiker så jag har lite svårt att få ihop all text plus att jag är väldigt dålig på Engelskan.

Finns det någon vänlig som kan hjälpa mig på ett lättförståeligt sätt med beskrivning hur jag skall göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag provade att hämta hem instruktionsboken från D-Links webb sida, men pdf-filen var korrupt och gick tyvärr inte att öppna.

 

Följde det inte med en CD-skiva till routern som heter "D-Link Click'n Connect?

Startar man den guiden från datorn, så skall det bara vara att följa den, för att sätta upp routern från början till WPA-säkerhet. Det skall gå att ändra språket till svenska också.

 

Här är en video hur man gör, tyvärr på engelska (fast det är inget ljud heller), men om du hittar igen CD-skivan och lyckas ställa in språket till svenska, så kanske det löser sig.

D-Link Easy Set up

 

Annars kanske det är någon här på forumet som har en sådan router och kan guida dig.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag får nog installera om routern för att kunna ändra i nätverket så det blir skyddat.Jag hoppas att lyckas bättre då. Tack för era tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hittade du CD-skivan jag nämnde i första inlägget D-Link Click'n Connect?

För använder du den så fyller du i alla uppgifter direkt i det programmet för att konfigurera routern. Allt sker i steg - relativt bra guide faktiskt.

 

Det skall gå att ställa in Svenska direkt vid uppstarten av programmet också har jag för mig.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...