Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärmen flimrar


T-Ankan

Rekommendera Poster

Hej hej igen!

jag har köpt en begagnad fujitsu siemens amilo li2727 och nu efter 2-3 dagar så har bildskärmen börjat flimra det märks mest att mörka partier ändrar kontrast till rött och grönt, vad kan vara fel? har även märkt att det är en grov sträckad linje över hela skärmen när jag startar datorn.

men angående flimret så försvinner det oftast när jag knackar till lite lätt på datorn (under tangenterna) men sen börjar det igen efter en stund,

jätte tacksam om nån kan hjälpa mig.

-ankan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är det någonting som glappar i datorn eftersom den börjar att funka när du knackar på den. Du kan testa med en extern skärm för att se om felet försvinner.

Att leta efter ett glapp i en bärbar dator är inte lätt. Det brukar vara mycket skruvande och pillande om man ska öppna datorn. Om du klarar av att öppna datorn så föreslår jag att du lossar och sätter tillbaka alla kontakter som du hittar. Med lite tur så är det bara glapp i någon kontakt.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha okej,, tack.

jag har märkt att den gör så och att bilden hoppar till lite ibland även om jag inte rör datorn samt att inte all text visas på olika hemsidor.

är lite orolig då jag hade en annan amilo som gjorde likadant och sen bara tvärdog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...