Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vad är Hash validation?

steel picker

Recommended Posts

När jag försökte svara på ett mail i MySpace nyss så poppade felmeddelandet "Hash validation failed." upp och meddelandet gick inte i väg. Vad farao är Hash validation och vad gör jag lämpligen nu?

:angry:

Se ex.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hashfunktion

Kanske lite kryptiskt men.. (he he där fick jag till det!)

Förbaskat omskrivet kan man väl säga att det är som sista siffran i personnumret, en kontrollsiffra som berättar att de andra stämmer, tillsammans med kontrollsiffran.

Vet inte ens vad MySpace är men om man tänker sig att man ska ladda upp en fil och uppladdningsverktyget ser att filen man ska ladda upp kommer att ge en viss kontrollsiffra (eg ett ganska stort tal, antar jag) men att när man laddat upp filen så stämmer inte kontrollsiffran med det som nått mottagaränden. Något har kanske blivit fel med filen.

Någon annan kan säkerligen förklara mer exakt men så här är min egen tolkning...

Edit: Nu ser jag ju att det var ett mail som inte funkade.. kanske nåt med din behörighet som inte funkade då, att "kontrollsiffran", i detta fall, är dina inloggningsuppgifter.

Tack för förklaringen! När jag läser den så minns jag att jag har hört det tidigare, men jag har så bakhalt minne så det fanns inga medvetna rester kvar av den förklaringen.

Det funkade helt plötsligt när jag stängde av datorn och sedan startade om den, så det var väl någon tillfällig hicka. Frustrerande och retsamt iaf, men nu vet jag att det kan hjälpa att starta om datorn.

Tack för hjälpen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...