Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej att radera mapp


Yoga

Rekommendera Poster

Jag undrar ifall ngn vet varför jag inte kan radera mappar på min externa hård-disk? det är ett återkommande problem som verkar komma slumpartat (se bifogad bild på fel-meddelande)

 

De berörda mapparna är inget som används av något överhuvud taget i datorn (som fel-meddelandet säger), det rör sig om en mängd olika mappar med varierande innehåll

 

Samma sak med att av-mounta externa HD, det går bara inte ibland, hur länge jag än väntar, tex 10 timmar

post-39025-0-41039800-1291972145_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Finns ju flera program som kan döda mappar Unlocker är ett. För att ta bort externa diskar så råkar ju dom flesta ut för det någongång. Det är ju bara att stänga av datorn och sedan dra ur USB-kontakten. Har man inte valet vid klockan "säker borttagning" kan man testa i utforskaren om valet finns i högerklicksmenyn på enheten, eller starta om datorn. Det finns flera sätt, någon kommer säkert in och berättar mera, jag kommer inte på nåt just nu.

 

http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara antivirusprogrammet som är inställt på att skanna externa enheter vid anslutning och därför låser upp disken?

Typ Removable media scan samt Idle time scan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...