Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"En USB-enhet känns inte igen"


BMA

Rekommendera Poster

HP Photosmart C5180 har fungerat utmärkt i två år.

Nu kommer en ruta med meddelande om att en USB-enhet är felaktig upp , när USB-kontakten från skrivaren sätts oberoende av vilken USB-port somm används på datorn. (HP Pavillon).

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått samma problem men med min datormus! jag tror att problemet ligger bakom USB-drivrutiner som är gamla, men jag vet inte hur jag ska uppdatera dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera av mina enheter(kamera/minneskort/hdd) har krånglat likadant.

Avinstallerade USB enheten i kontrollpanelen/prestanda och underhåll/system/maskinvara/enhetshanteraren.

Startade om och lät XP leta efter drivrutinerna igen, kan få göras/uppdateras några ggr. innan de fungerar igen.

Kan vara värt ett försök, hoppas det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera av mina enheter(kamera/minneskort/hdd) har krånglat likadant.

Avinstallerade USB enheten i kontrollpanelen/prestanda och underhåll/system/maskinvara/enhetshanteraren.

Startade om och lät XP leta efter drivrutinerna igen, kan få göras/uppdateras några ggr. innan de fungerar igen.

Kan vara värt ett försök, hoppas det funkar.

 

Här har hänt saker: (tyvärr är jag inte tillräckligt datakunnig för att förstå vad som sker)

Synaptics PS/2Port Touch Pad - enhetsdrivrutinerna har installerats

 

kom upp i en ruta men det handlade nog om det trådlösa nätverket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har hänt saker: (tyvärr är jag inte tillräckligt datakunnig för att förstå vad som sker)

Synaptics PS/2Port Touch Pad - enhetsdrivrutinerna har installerats

 

kom upp i en ruta men det handlade nog om det trådlösa nätverket...

 

Glömde skriva att jag har Vista. Ska angripa USB-enheten i morgon igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synaptics PS/2Port Touch Pad - enhetsdrivrutinerna har installerats
Touch Pad är pekplattan på tangentbordet, den som motsvarar musen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Ja - det visade sig att det hängde ihop med det andra problemet. Att trådlösa nätverket inte fungerade.

 

Tror nu att skrivaren är trasig i sig själv på något sätt men vet inte hur jag ska undersöka det vidare. Den har varit väldigt bra och skannat och skrivit ut färgkort och kopierat. Ska man vända sig till Hp?

 

Ber om ursäkt att jag är så korkad. Har fått ovärderlig hjälp här förut (av Cecilia just)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag gick jag in på HP hjälp och märkte först att strömbrytarknappen inte fungerade - då drog jag ur kontakten för att bryta strömmen - när jag satte i den kom skrivaren tillbaka. Är det som att starta om datorn?

 

Jag trodde inte mina öron när den började rassla igen!

Min länk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...