Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office-Visa .doc .xls som


Derthy & Linus

Rekommendera Poster

Derthy & Linus

Hej på er.

 

Jag har som många andra en förfärligt massa t.ex. doc och excel filer sedan 10 år tillbaka och skulle vilja rensa ordentligt. Men jag upplever att det är väldigt tidskrävande och jobbigt i Utforskaren, där man blir tvungen att fysiskt öppna varje dokument för att se och komma ihåg vad det är för något.

 

Min önskan hade varit att som när det gäller bildfiler, jpg, kunna välja ”miniatyrer” för att få upp en bild/kopia på dokumentet för att sedan rensa dem från det läget.

 

Någon som vet om det finns något annat program att använda som har den funktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, i TotalCommander kan man (m.h.a. tillägg) förhandsgranska nästan alla dokumenttyper.

Jag har så för att snabbt kolla på filer som .doc .xls .dwg .txt osv..

Även multimedia går att förhandsgranska.

 

edit: jo man måste öppna enskilda filer men det går betydligt snabbare att förhandsgranske ex. en cad-ritning än att dra igång autocad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Derthy & Linus

Nja, i TotalCommander kan man (m.h.a. tillägg) förhandsgranska nästan alla dokumenttyper.

Jag har så för att snabbt kolla på filer som .doc .xls .dwg .txt osv..

Även multimedia går att förhandsgranska.

 

edit: jo man måste öppna enskilda filer men det går betydligt snabbare att förhandsgranske ex. en cad-ritning än att dra igång autocad...

 

Tack för ditt svar, men jag kan inte se att jag kan använda TotalCommander för att se en miniatyr av just en .doc fil. Och då menar jag en liten kopia av ett dokument så att jag kan se exakt vad den innehåller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, men jag kan inte se att jag kan använda TotalCommander för att se en miniatyr av just en .doc fil. Och då menar jag en liten kopia av ett dokument så att jag kan se exakt vad den innehåller.

Jag förstår hur du menar. Mitt Nja betydde att man i stället för miniatyrer så använder man F3 (i TC) och får då en snabb visning av innehållet i filen. Med granskaren öppen kan man med piltangenterna bläddra igenom resterande filer i mappen.

 

Men jag ska ta och kolla lite mera på detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Derthy & Linus

Jag förstår hur du menar. Mitt Nja betydde att man i stället för miniatyrer så använder man F3 (i TC) och får då en snabb visning av innehållet i filen. Med granskaren öppen kan man med piltangenterna bläddra igenom resterande filer i mappen.

 

Men jag ska ta och kolla lite mera på detta...

 

Tack, jag håller mig lite lugn så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...