Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lock på 2 st. Acer spruckit


EnGubbe

Rekommendera Poster

Hej,

Köpte 2 st. Acer Travelmate 5520 till mina barnbarn i November 2007.

Nu har båda gått sönder på samma sätt samtidigt. Locken har spruckit vid ett av gångjärnen.

Jag åberopade den 3-åriga reklamationsrätten på ett s.k. ursprungligt fel hos Acer, men det blev tvärnit. Har bråkat med dom hela hösten nu.

 

Acer hävdar att gångjärnen gått trögt och att skadan är självförvållad och vägrar acceptera mina påståenden att materialet i locken måste ha varit dåligt från början. Gångjärnen har faktiskt aldrig kärvat men det bryr sig Acer inte om.

 

Nu undrar jag om det är någon mer än jag som råkat ut för detta med Acer Travelmate.

Tacksam för svar.

post-56595-0-81882200-1291845619_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Har varit i kontakt med säljaren men de hade inte tid och var ej heller så intresserad när det gällde reklamationsrätt. De sa att hade det varit inom 1-årsgarantin hade de ställt upp direkt...

 

De rådde mig att kontakta Acer direkt vilket jag nu gjort hela hösten. Acer påstår att inga andra Travelmates har gått sönder på detta sätt..

Det är ju verkligen konstigt att två datorer går sönder på samma sätt samtidigt.

 

Därför är min fråga här i forumet om någon annan än jag råkat ut för detta.

 

EnGubbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte frågan om säljaren är intresserad eller inte utan de är skyldiga enligt konsumentköplagen att hantera din reklamation. Om de inte lyssnar på dig ta kontakt med kommunens konsumentvägledare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Måste få berätta.

Efter en massa mejl fram och tillbaka till Acer från november '10 till januari '11 så fixade dom till slut båda datorerna. Det lönar sig ibland att "bråka".

All heder till Acer Sverige.

Stå på er alla som har problem, det KAN löna sig...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...