Just nu i M3-nätverket
Jump to content

OFFICE 2002 inne i Windows 7

gallerimia

Recommended Posts

Hej!

jag har köpt ny dator med Windows 7. Hemma har jag Office 2002 Profesional, som jag vill använda. Kan man lada programmet till Windows 7. Är det inte för gammalt? krockar inte det?

tack för svår.

Hej!

jag har köpt ny dator med Windows 7. Hemma har jag Office 2002 Profesional, som jag vill använda. Kan man lada programmet till Windows 7. Är det inte för gammalt? krockar inte det?

Office 2002 fungerar i Windows 7, men du kan få problem med Outlook 2002 som inte sparar lösenord. Lösning finns:

http://www.outlook-tips.net/howto/vista.htm

Du kan i win 7 göra som i XP att högerklicka på office 2002 exe filen och välja kör som win XP SP3...kompatibilitetsläge i egenskaper längst ner i rullgardinen välj flik ..kompatibilitet bocka i rutan kör som och välj operativ.

Hade själv version 2003 vilket fungerade utmärkt efter detta...

Du kan i win 7 göra som i XP att högerklicka på office 2002 exe filen och välja kör som win XP SP3...kompatibilitetsläge i egenskaper längst ner i rullgardinen välj flik ..kompatibilitet bocka i rutan kör som och välj operativ.

Hade själv version 2003 vilket fungerade utmärkt efter detta...

Kör själv med Office 2003 i 64 -bitars Windows 7, fungerar utmärkt utan att hålla på och krångla med annat.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...