Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Önskemål: Söka medlem och se inlägg


Monshi

Rekommendera Poster

Om man söker en medlem på söksidan får man upp de trådar användaren varit aktiv i. Jag skulle vilja se inläggen. Det bästa vore om man alltid kan välja om det det ska sökas efter trådar eller inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man söker en medlem på söksidan får man upp de trådar användaren varit aktiv i. Jag skulle vilja se inläggen. Det bästa vore om man alltid kan välja om det det ska sökas efter trådar eller inlägg.

 

Var tidigare på ett forum som hade den funktionen. Vissa medlemmar blev utsatta för stalking och fick sina inlägg ifrågasatta på mobbing nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir det resultatet här, då är det upp till oss moderatorer att stämma i bäck!

 

Det här verkar vara ett mer vuxet och moget forum. Vill bara försöka visa att det kan leda till mer moderator jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man söker en medlem på söksidan får man upp de trådar användaren varit aktiv i. Jag skulle vilja se inläggen. Det bästa vore om man alltid kan välja om det det ska sökas efter trådar eller inlägg.

Jag är lite osäker på vad du menar för om jag skriver in ditt namn på //eforum.idg.se/index.php?app=core&module=search och väljer att söka i "Forums" (översättning saknas) får jag upp sidan //eforum.idg.se/index.php?app=core&module=search&section=search&do=search&fromsearch=1 som ser ut så här:

Skärmklipp.PNG

 

Vilket ser ut att vara de inlägg du har skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, oj,, eh... miss av mig.... alltså.

 

Äh, får ta detta imorgon, 25% av min hjärna gick nyss och lade sig. Bäst att passa på att natta resten också, har lite att ta igen.

 

ed: fast man får träff på användaren men det är ett inlägg från varje tråd som visas. del av ett inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]Vilket ser ut att vara de inlägg du har skrivit.
Men att en sökning på författaren Monshi (som skrivit 19 748 inlägg) bara resulterar i en resultatlista om 5 sidor med 25 poster per sida säger mig att det inte är inlägg som listas utan trådar :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det finns någon sorts maxgräns i sökfunktionen också, för alla Monshis inlägg (även om det nu bara är ett inlägg per tråd som visas) som listas är daterade efter den 11 november. Men om man ber att få dem sorterade i omvänd ordning visas bara inlägg från 2001.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu är jag tillbaka efter en lång skön natts sömn. Okej, inte sovit hela tiden mellan kl 23 igår och 09 nu på morgonen men en stor andel av det.

 

Okej, det jag vill kunna göra är att söka och få fram alla inlägg av en användare givet en viss tidsperiod och givetvis inom maxgränsen för forumet. Se inläggen men länk till inlägg och tråd.

 

Som det nu är kan man söka på en användare och det som visas är citat av en del av ett inlägg som användaren gjort i en tråd.

 

En viss skillnad.

 

Ska kanske medges att det vi har fungerar om än lite omständligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju likartade funktioner om man går via profilsidan.

 

Fliken Inlägg (mittdelen) visar de fem senaste inläggen, så vitt jag kan se hela inläggen och även flera inlägg från samma tråd.

 

Än så länge är det ju lite oklart vad Find My Content kommer att visa, men det blir ju också något likartat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, likt det på profilsidan men möjlighet att utöka sökningen.

 

Find my content, den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...