Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musik går inte att byta med vissa spel


freddfredd

Rekommendera Poster

Hejsan! Har en liten sak som jag skulle vilja få svar på. Såhär är det, när jag spelar till exempel counterstrike så gillar jag att ha på spotify och lyssna på musik. När det kommer en kass låt så byter jag på tangentbordet UTAN ATT TABBA NER. Men om jag till exempel spelar Warcraft 3 så vill inte ''byta låt knappen'' funka. Då måste jag tabba ner och byta låt.

Så min fråga är , finns det någon lösning så att man kan byta låt även i detta spel?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl att datorn tror att du ska använda dessa knappar i spelet, där av problemet, testa gå in på wow's inställningar och kolla ifall du kan hitta något som kanske reagerar på din knappar :P

 

jag kör med denna

http://ehandel.blocket.se/Hercules_Tunes_Explorer_1161483.htm?cg=130000&q=hercules&o=13

 

Och den störs inte av något spel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl att datorn tror att du ska använda dessa knappar i spelet, där av problemet, testa gå in på wow's inställningar och kolla ifall du kan hitta något som kanske reagerar på din knappar :P

 

jag kör med denna

http://ehandel.blocket.se/Hercules_Tunes_Explorer_1161483.htm?cg=130000&q=hercules&o=13

 

Och den störs inte av något spel =)

 

 

Men spelar ju inte wow :/ och tycker det är konstigt att en ''medie'' knapp inte är undantagen för sånt.. Vad är det för program? Vill ju lyssna på spotify :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men spelar ju inte wow :/ och tycker det är konstigt att en ''medie'' knapp inte är undantagen för sånt.. Vad är det för program? Vill ju lyssna på spotify :P

Det är inte nödvändigtvis så konstigt. Många gånger gör mediaknapparna inget annat än att sända speciella tangentkombinationer till datorn och om de tangenter som ingår i kombinationen är låsta av spelet så är det liksom kört. Du får kolla upp vad som gäller för just din keyboard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte nödvändigtvis så konstigt. Många gånger gör mediaknapparna inget annat än att sända speciella tangentkombinationer till datorn och om de tangenter som ingår i kombinationen är låsta av spelet så är det liksom kört. Du får kolla upp vad som gäller för just din keyboard.

jaha okej. Tackar för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...