Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverkskopplad = lååångsam, vad göra?


Korpglugg

Rekommendera Poster

Jag har en HP CP1515n, som jag har använt med både USB- och nätverkskabel.

 

När den kopplas in på nätverket, så blir den otroligt seg, och skriver man ut flera utskrifter, så börjar den om mellan varenda utskrift, trots att det är samma dokument. Den börjar alltså om mellan varje sida i ett flersidigt pdf eller liknande.

 

Jag fick tips från HP om någon inställning jag skulle ändra när detta problem dök upp första gången, men jag minns inte vad de sade, och nu får jag ingen support längre då jag haft den över två år.

 

Är det någon här som vet vad man ska ändra för inställning för att den ska fungera i normal hastighet när den är kopplad till nätverket?

 

(Har windows 7 och har de drivrutiner som ska vara till det OS:et.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet något?

 

Problemet borde vara rätt vanligt, då supporten (då jag fick sådan) visste felet direkt, och då det är exakt samma fel på min förra laptop med vista, som med min nya med win7.

 

Jag brukar spara sådana där tips och supportsvar, men jag hittar tyvärr inte mailet med instruktioner och får anta att jag missade att spara det.

 

Det är sjukt jobbigt att vänta en minut mellan varje blad i en utskrift. Det går nästan fortare att starta en ny utskrift än det går mellan varje blad i en utskrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...